01 augusti 2007

Pärs

Igår åkte Martin och Moa till Luleå för att spendera lite tid med familjen Nilsson. Jag är kvar hemma och jobbar för brinnande livet.....eller fel....jag försöker komma undan hela tiden. Nåja, annan historia.

Jag åkte lite tidigare från jobbet så vi skulle hinna umgås och äta middag ihop innan jag var tvungen at köra till tåget. När jag kommer hem är Moa på väg till granntjejerna för att leka lite och jag sätter mig på en stol för att pusta ut. Efter ett tag går Martin iväg för att hämta tösen då hon ska packa böcker och gosedjur. Han hittar henne under ett barrträd, gråtandes och täckt av äckliga röda små myror som biter hennes tunna skinn.

Tydligen skulle grannpojken slå Moa så hon gömde sig, tyvärr visade det sig vara totalt fel ställe att gömma sig på. Jag går ut när jag hör Moas gråt (man hör när det är gråt som är allvarligare än trotsgråt) och ser en sammanbiten Martin bära på en förtvivlad liten tjej. Han får inte bort alla myror som har bitit sig fast utan vi går ned i källaren och tar till duschen. Det visar sig vara svårare än vi trodde att få bort röda skitmyror. Hennes hår är täckt och på överkroppen blossar ett 30-tal bett upp i illröda blämmor. Hon skriker och kvider då det gör ont. Tillslut får vi bort inkräktarna och tar till massor av alsolsprit men det hjälper föga. Efter ett förvirrat samtal till sjukrådgivningen får vi tipset hydrokortisonsalva. Det var ren tur att vi hade en tub hemma och efter lite kladdande slutar hon äntligen gråta.

Både jag och Martin tittar på klockan och inser att det inte är många minuter till tåget går. Vi ringer den lokala pizzerian och beställer mat. När maten väl är på bordet inser jag att man har glömt det allra viktigaste på min pizza; tomatsåsen! Blä, jag åt en tugga och bestämde mig för att åka tillbaka efter tågavkastningen. Vi hann till tågen med 7 minuters marginal!

Jag hinner andas ut innan jag sätter mig i bilen för att åka till pizzerian och där utspelar sig ett märkligt samtal:

- Ni har glömt tomatsåsen på denna pizza (jag öppnar inte kartongen)
- "Stor suck" är det en Calzone?
- Eeee, ja?!?
- *stor suck*

Och tjejen ger mig 100 kr från kassan.

Undra om detta hade hänt förr....*ler*

Nåja, ny dag och tomt i huset. Det är både skönt och läskigt. Skönt då jag kan göra vad jag vill men läsigt när det blir läggdags. Helt plötsligt börjar jag tänka på äckliga skräckfilmer och har väldigt svårt för att slappna av. Igår spelades "the ring" upp i mitt huvud, och då speciellt scenen där den äckliga tjejen kryper ned för trappen......ryyyyyys

Inga kommentarer: