12 augusti 2007

Helg

Så då var helgen över, eller ja, nästan i alla fall. Det är söndag och vädret känns som surt måndagsväder. I morgon börjar Martin jobba så det är verkligen sista dagen idag. Hela helgen har gått i trötthetenstecken. Jag har försökt sova bort gruset i ögonen men det är ganska svårt när jag hela tiden vaknar. Det är stört omöjligt att sova längre stunder!

Det var meningen att vi skulle till stan och se Bo Kaspers Orkester på fredagskvällen (i storstaden har Cityfesten gått av stapeln. En gratisfest med massor av godmat och bra underhållning) men det började regna så vi stannade hemma. Var inte så sugen att trängas med en massa fulla människor i regnet. Igår var det DiLeva som skulle underhålla publiken, tyvärr var jag såååå trött att jag inte orkade åka in. Jag låg i soffan och dumtittade på en riktigt värdelös film. 28 veckor hette den och den skulle handla om ett virus som hade utplånat hela Storbrittanien. Det visade sig vara en riktig splatter film då viruset gjorde folk till Zombies. En lite mer påkostad och sämre variant av Bad Taste.

Jag har i alla fall boat lite, var och handlade en insats till barnvagnen och tvättade upp allt tyg i sittvagnen. Sen har jag varit och fikat med Johanna som visade sig vara gravid (en rolig överraskning!) och tidigare i veckan fick jag äntligen möjlighet att häsla på Sandra och Stella. Jag och Sandra har försökt få ihop en date hur länge som helst men det har alltid kommit något ivägen. Nu, typ två månader senare, har jag fått träffa sötkorven Stella.

Just för tillfället har "lillebror" cirkusuppvisning i magen. Det är så otroligt bökigt och stökigt. Magen står åt alla håll. Förhoppningsvis håller den på att vända tillbaka och jag slipper göra ett vändningsförsök. I morgon får jag i alla fall dommen så håll tummen!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ramlar in här av "misstag". Håller givetvis tummarna för att lillebror ska ha vänt sig rätt.

Marlene sa...

Det är inte länge kvar till bebben kommer nu alltså!!! Hoppas allt går bra för er/dig hur det nu än blir med vändning, snitt eller igångsättning! Jag följer utveckligen med spänning (via din blogg menar jag). Hälsa Moa och Martin från oss!