05 augusti 2007

Tiden går.....sakta

Oj vad jag är less på att vara själv nu. Det är så tomt, så tyst och sååååå trist. Jag gör allt för att tiden ska gå; syr gardiner (klart), syr spjälskydd (klart), syr sängkläder (klart), syr amningskudde (nästan färdigt), påtar i trädgården (kommer aldrig att bli klar), läser böcker, löser soduko och målar spjälsängen.

Att måla spjälsängen var svårare än jag trodde. Jag hade verkligen inte lust att med pensel se till att alla ofantligt många spjälor skulle bli vita. Så efter lite tankeverksamhet och nått tips köpte jag sprayburkar. Lysande.....not. Igår luktade hela huset apa och en burk räckte inte ens till en halv sida. Allt hamnade bakom spjälorna eller så flög färgen iväg. Så nu är det bara att bita i det sura äpplet och handmåla alla spjälor....jippi.

I morgon är det måndag och då måste jag till jobbet igen....suck. Det ska bli superbra väder i morgon och på tisdag, jag vill inte sitta inne. Dum jag, har dock lovat att hjälpa till då ena bokningsassistenten ska ha semester. Fast nästa vecka ska jag inte jobba alls då det är dags att skola in Moa på det nya dagiset så det är inte så värst synd om mig.

Jag ska faktiskt inte jobba så mycket mer då det är grymt tungt att sitta på en stol hela dagen. Jag är helt slut i hela kroppen när jag kommer hem, ryggen är absolut värst. Sen att jag är grymt less på jobbet hjälper föga till. Jag längtar efter min korta mammaledighet!

Nä, om jag kanske skulle borsta tänderna?

1 kommentar:

Anonym sa...

Inte långt kvar nu tjejen... håll ut! ;)