18 augusti 2007

Trevligheter

Igår var jag på den kvinnliga invigningen av en grannes uteplats. Det blev en trevlig sådan med god mat och en massa vatten *ler*När klockan var just före två beslöt jag mig för att gå hem, jag är ganska så stolt att jag höll ut så pass länge trots kramper i ryggen, stök i magen och svullna fötter.

Jag måste dock meddela att jag kan tycka det är ganska jobbigt att vara helt och totalt nykter i ett sällskap där alla dricker. Alkohol gör folk frispråkiga och avslappnade vilket både är bra och dåligt. Bra då man lär känna varandra lättare och har lättare att bjuda på sig själv fast dåligt då risken alltid är stor att man säger för mycket. Att man säger saker som kanske skulle ha stannat inom alla fyra väggar. Det var inte så värst mycket sådant igår men visst kom det fram saker som fick mig att sätta vattnet i halsen och skruva på mig. Jag kanske inte hade upplevt det lika jobbigt om även jag hade haft i mig ett eller två glas vin men igår ville jag verkligen inte höra allt jag fick höra och jag kände mig obekväm. Nå ja, i slutänden blev kvällen trevlig.

Idag efter lunch ska vi på dop och denna gång är det Stella som ska välkomnas. Det kommer att bli trevligt och kul att få träffa vänner. Sara har hittat en perfekt present till tösen! Perfekt då jag tycker det är så grymt svårt att hitta på presenter. Jag får ALLTID prestationsångest av presentjakt.

Annars händer inte så värst mycket här i helgen. Jag ska försöka underhålla Moa på söndagen då Martin och Mats åker till huvudstaden för att se på Skandinavian Masters. Har tudelade känslor över det; vill verkligen att Martin ska fara och uppleva denna tävling men tycker det är tungt att vara själv hela dagen. Jag är så trött och sliten. Det kommer säkerligen att gå bra, måste bara ha en plan *ler*. Det är tur vi har ett stort och roligt frilufscenter här i närheten.

Jo just, jag tror faktiskt att "lillebror" har vänt sig igen. Förgrymmade unge!!

Inga kommentarer: