22 augusti 2007

Lite om ditten och datten

Har just varit och lämnat Moa på dagis, vårt älskade härliga dagis där Moa verkar trivas. Igår och i förrgår blev vi hemskickade av vår dotter:

- Jag vill vara här HELT själv!

Aaaaaaa....andas ut och njut, det kan inte bli bättre. Moa nöjd = mamma och pappa glad.
Varje måndag ska Moa och hennes kompisar åka till ett frilufsområde och lära sig lite om naturen. Det blir lite scoutverksamhet och picnic en dag i veckan, helt perfekt!

Moas ordförråd växer dagligen och trist nog försvinner en massa goa ord jag önskar hon sa för alltid (tja, eller kanske inte när hon är 18). Några ord och meningar finns dock kvar:

Tummegummi - tuggummi
Vet du mig - vet du
Kepis - ketchup
handarna - händerna
nu känns det brättre - nu känns det bättre

Hm, insåg just att jag borde ha fört dagbok över alla härliga ord tösen har sagt.

I morgon är det sista dagen som jag är helt själv här hemma. Martin har spelat en massa golf som han har kombinerat med renovering. Jag är supertrött och det är mycket härligt att se målgången. Fast i morgon blir det dock en hektisk dag med en massa måsten. Först MÅSTE jag till MVC och jag MÅSTE nog ta med mig Moa, sen MÅSTE jag hämta Moa kl 13 för att sedan MÅSTA (finns ens detta ord) laga middag, kl 18 MÅSTE jag gå på ett möte ang gymnastik för tösen och Moa MÅSTE följa med och slutligen MÅSTE jag natta Moa. Pust är helt slut bara jag tänker på det. Martin kommer hem på kvällen och far på jobbet på fredagsmorgonen. Undra hur livet kommer att se ut med två istället för en att underhålla......

- vaddå gravid....Lisa har bara ätit lite för många bullar!!!

Här kommer lite info för att lugna och glädja min kära mor.....jag har packat bb-väskan....ja, eller typ halva. Så, känns det bättre nu?

Jaha, vad ska vi hitta på efter jag har hämtat Moa och vad sjutton ska vi äta till middag????

2 kommentarer:

Marlene sa...

Vad roligt att Moa verkar trivas på dagis! Du, det är bättre att se ut som att ha ätit för många bullar men vara gravid än att som jag se ut som gravid men har bara ätit för mycket bullar! Hälsa familjen och lycka till om vi inte hörs före nedkomsten!

Anonym sa...

Moaliten är nog lite tuff i alla fall när hon så sturskt motar iväg sina föräldrar=trygghet. Så härligt att det fungerar så bra! Och vad bra med friluftsinriktning.
Nåja Lisa du kommer ju ihåg en hel del ord, skriv upp dem bums vetja.
Att vara småbarnsmamma är väl ett heltidsjobb i sig. Fast lönen är ju inte monetär utan en framtida investering i något mycket bättre, som kommer att gagna oss alla. (risigt filosofiförsök!)
En halvpackad bb-väska kanske är ett tecken att du mentalt fokuserar på händelsen i sig och det jobb du måste göra? Så att materiella/praktiska saker bleknar lite...
Vad blev det för middag?
Lycka till med allting Lisa/Annest