15 augusti 2007

Lisa Tjocksmock

Då har vi tagit examen! Eller ja......vi har i alla fall varit på vårt absolut sista besök på förlossningen innan den 29/8 (hoppas vi). Idag besökte vi Aurorabarnmorskan som gick igenom den förra förlossningen och visade oss runt på förlossningen. Det var bra och det känns bra. Jag är inte rädd, orolig eller nervös utan bara förväntansfull. Jag vet att det inte kommer att gå så fel som det gjorde förra gången. Det är bara jäkligt synd att det måste gå fel för att man ska få ett sådant enormt stöd som vi har fått. Nu har vi gjort allt och nu gäller det bara att vänta, förhoppningsvis kommer allt igång av sig självt, vem vet.

Medan jag och Martin var hos Aurora fick Moa vara hos Sara som sedan bjöd på lunch när vi var klar. Fantastiskt vad härligt det är med bra vänner som hjälper till! Helt ärligt vet jag inte hur vi skulle ha klarat oss utan det skyddsnät vi har lyckas få till här i Gävleborg. En hel drös med underbara vänner!

Moas nya dagisfröken har varit och hälsat på oss och Moa gillade henne. Jag fick faktiskt inte prata så mycket utan fröken blev uppdragen på Moas rum. I morgon ska vi till dagis för första gången och jag är helt övertygad om att det här kommer att gå superbra.

Nu skulle jag allra helst vilja lägga mig ned och sova en stund men det går inte riktigt, eller jag skulle kunna sätta på en film och slumra liiiiiiite

1 kommentar:

Anonym sa...

Oj vad skönt att höra att du känner dig lugn och trygg inför förlossningen! Det kommer att gå finfint ska du se. Härligt att Moa fick bra kontakt med sin fröken. Jag visste inte att det var så fint ordnat att fröknarna till och med gör hembesök. Suveränt!
Hoppas det gick bra med lilltjejens första dag idag!!
kram/Annest