31 augusti 2007

Himelska Höjder

Idag efter vår pankaksmiddag kom en av våra grannar förbi. Den underbart goa och söta grannen bar på en aluminiumform innehållande två riktiga, svenska, ekologiskt odlade och nykokta signalkräfter!! Men jösses vad underbart gott, tårarna nästan sprutade när jag sög upp den salta lagen och jag kan lova att jag åt allt man bara kan äta på en kräfta. Vilka minnen och vilka underbara smaker. Jag har aldrig ätit så sakta och jag kommer inte att äta något mer idag så jag verkligen kan njuta av smaken. Mums Flilbabba!!!

Jag ställde mig och bakade en äppelkaka som tack som jag nyss levererade. Vi har flyttat till ett fantastiskt område och jag hoppas att det alltid kommer att vara lika fantastiskt.

Vad händer annars? Inte så mycket, jag försöker ta det lugnt men jag är ganska så less på att ta det lugnt. Idag efter ett ganska så intressant jobbrelaterat möte gick jag ut och bökade i trädgården. Ett träd sågades ned och två fula blommor grävdes upp. Nu ska vi bara försöka få upp lite envisa syrenbuskar som sedan ska planteras på ett nytt ställe. Så Frida om du läser detta så är det snart dags att hämta lite buskar. Underbara Håkan kommer med sin traktor för att slita upp lite rötter och leverera lite jord. Jag måste faktiskt meddela att vi ändå har gjort ganska så mycket i vår trädgård. Ganska stolt!

I morgon lördag ska vi faktiskt titta på lite badrumsmöbler, inte illa! Sakta men säkert händer det saker och förhoppningsvis kommer en av mina släktingar och drar lite el inom kort. Det är mycket bra att Martins lillebror har flyttat hit.

Åååååå mina händer luktar kräfter........jag är salig

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej på dig! Jag kan ju inte kommentera din blogg från jobbet, statens surffilter är på tok för effektiva efter semestern...

Jag förstår att du är less på att vänta och vänta. Hoppas att lillebror snart kommer ut, vi är många som är nyfikna på vem h*n är.

*kram*