09 augusti 2007

Lisa Tjocksmock

Jag trodde jag var i v34 men det visade sig att jag var i v35. Hej å hå....här går det undan.

I v36 ska barnet väga mellan 2000-2500g, hm.......min knodd väger redan 2600g. Blir inte jag igångsatt den 29/8 kommer jag att sätta mig utanför förlossningen och protestera. Man kommer att få släpa bort mig med våld......det blir inga 4700g barn igen!

I morgon är det MVC dags och jag har skrivit ett förlossningsbrev som ska bifogas min journal. Sen nästa vecka på onsdag är det dags för ett Aurorabesök. Känns bra!

Mina fossingar har börjat svälla och skor är numer ett problem. Jag vägrar fortfarande ta på mig ett par stödstrumpor.....shorts och stödstrumpor....Nej tack!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men Lisa vad roligt att barnet växer och mår så bra!!
Jag förstår din oro, men tror säkert att du och de som ska hjälpa dig kan hitta en bra lösning, vad gäller din förlossning. Inte ska du behöva bli bortsläpad...*ler* Stå på dig och ställ krav! Sedan är det ju upp till läkarna att bedöma barnets bästa. Men jag tror att DU fixar det jättefint denna andra gång! Nu vet du vad du vad som gäller, och detta JÄTTEJOBB har du faktiskt gjort, OCH KLARAT AV, en gång tidigare. Duktiga dig!!!
Du är i mina tankar, och tillsammans med finaste Martin är jag övertygad om att "lillebror" får den bästaste av entreér till sin familj.
Gonattkram/Annest