17 augusti 2007

Gammal och grå?

Igår när jag åt popcorn fastnade en skalbit mellan två av tänderna på nederkäken. Hela dagen idag har jag gått och pillat på skalbiten men tungan eller fingernageln, ruskigt irriterande! Och så helt plötsligt sitter jag med en bit av min tand i handen! Shit, vad hände?!? Ett hörn har lossnat och jag känner mig otroligt gammal. Jag kände mig som min käre far som tuggar kola och spottar ut tänder. Så på tisdag har jag tid hos tandläkaren för att laga tandskrället igen. Som tur var har jag ett friskvårdstillägg så det kommer inte att kosta någonting.

Idag och igår har vi varit på Moas nya dagis och jag kan bara säga YES!!!! Fy sjutton vilket bra dagis, vilka underbara ungar och härliga fröknar. Jag älskar dagis!!!! Moa verkar trivas hon med *ler*. Nu vet jag att jag kommer att bli hatad av vissa men......jag diggar verkligen friskolor, koperativ och dyl!

Annars är allt bra....tja eller helt ok. Jag är trött och less på att vara gravid. Har grymt svårt att sova och är konstant trött på dagen. Lite knepigt att underhålla en aktiv Moa när man egentligen bara vill lägga huvudet på kudden och slumra liiiiiiiiiiiiite. Men men, det är snart slut och vem vet, jag kanske kommer att sakna tiden som gravid. Hm, inte så troligt men man vet aldrig *ler*

1 kommentar:

Anonym sa...

"det är snart slut".. jösses... tror du att du får sova sen??? noooo ;) haha... optimisten i dig talar lisa... haha

Jag är trött TROTS att vi går skiftgång på natten här hemma!!!

Många kramar från en TRÖTT Johanna