13 augusti 2007

Lisa Tjocksmock

- Finns det någon Lisa här??
- Ja!

Jag har suttit och väntat i 10 minuter, inte så farligt länge och var faktiskt beredd på att sitta längre.

- Ska bara sätta på datorn och ultraljudapparaten
- mmm
- Nå, jag ser att du har träffat ....... och att det finns en plan
- Jo, en igångsättning
- Nå, hur tror du bäbisen ligger?
- Tja det har varit väldigt stökigt i helgen så jag vet inte riktigt
- Då tittar vi

Sen sker något märkligt....en droppe kladdig vätska på magen och en sekunds beröring av apparaten

- Ja, där var huvudet!
- Ok, vad bra (hur f*n hann hon se det???)
- mmmm.... (läkaren har fullt upp att leta något på golvet)
- jaha ja, men då så, tack och hej
- mmmmm (läkaren letar fortfarande)

Jag var inne i salen i knappt en minut. Väldigt skum och knepig läkare, hoppas jag inte får den tanten när jag kommer in den 29/8!

Nu har alltså "lillebror"vänt sig igen....bra! Nu hoppas jag verkligen att jag slipper åka in till förlossningen igen. Shit, jag är ju stammis på stället!

Så nu har jag och Moa hela dagen på oss att leka, otroligt trist att det regnar. Undra om vi kanske skulle göra något......hm, vad då?

Inga kommentarer: