23 augusti 2007

6 dagar kvar

Har haft en supermega dålig natt med microlite sömn, väldigt passande nu när Martin är borta exakt hela dagen. Har dessutom börjat bli snorig, halsen smärtar och näsan är full med snor. Undra om Tittmyr Anneli smittade mig via telefonledningen????? *ler*

Idag hade jag mitt sista besök hos MVC och alla värden var finfina. Har nu gått upp till 75 kilo dvs 13 kilo upp. Helt ok. Men som vanligt är bäbis rackarns stygg och vill absolut inte ligga still. Huvudet ligger högt och är mycket ruckbart (innebär att den fortfarande gillar att vända sig åt andra hållet). Hon var inte ens säker på att det var ett huvud som låg nedåt så jag fick direktiv att om det skulle sätta igång ringa och be om en undersökning. Jag fick inte sitta hemma och invänta kraftigare värkar så att stjärten kunde halka ned. Moa var så lugn i magen, hon fixerade sig snabbt och puffade lite med sina små hälar. Denna håller cirkusföreställning varje dag och vägrar inse att huvudet ska vara nedåt.....hm, undra vad detta innebär?!? Kommer jag att föda en vilde, en helt galen liten krabat som bara ställer till med hyss???

Både jag och Moa är Martinsjuk. Vi vill ha vår Martin hemma och nära! Moa blev helt förtvivlad när han åkte i morse, han skulle ju stanna hemma och vara med henne. Jag tror minsann tösen behöver lite kvalitetstid med sin far.

Solen lyser ute och jag vill inte bli varm. Jag funderar starkt på att åka till ICA och lägga mig i frysdisken. Solen hånar mig!

1 kommentar:

Anonym sa...

De där symptomen känner jag igen... Jag hoppas verkligen inte att du åker på samma förkylning som mig, den är INTE kul.

Det verkar som att du har en vild krabat i magen som gör precis som han vill. Emil kanske vore ett lämpligt namn ;)

Ha det så trevligt i frysdisken på ICA, annars så är kylrummet på Willys i Gävle ganska svalt *ler*