28 augusti 2007

1 ynka dag kvar

Fy vad skönt!

Jag vet att det finns några som är orolig över att jag har för höga förväntningar på morgondagen men långt ned i mitt undermedvetna (hm, fast det stämmer inte då man är oveten om det undermedvetna...hm...) vet jag att det ev inte blir i morgon. Fast det jag dock vet är att jag kommer att känna på följande sätt:

Sömnlös
snurr i sängen exakt hela tiden som ett resultat av alla tankar
Tankar
om jag lämnar den opackade bb-väskan hemma så kommer de att sätta igång mig och Martin måste fara fram och tillbaka. Tar jag med mig väskan sätter man inte igång mig och jag får åka hem.

Jag har dock försäkrat mig om några ting. Den galna tanten som letade efter saker på golvet hela tiden jobbar inte i morgon och på torsdag. Det är bra för hon är fanatiskt när det gäller att komma igång naturligt. Min läkare som ordinerade en igångsättning jobbar vilket är perfekt!

Vad som helst kan hända i morgon; det kan vara 10 som redan ligger på förlossningen när jag kommer eller så är det sjutton akutsnitt. Fast nog är det så att jag kommer att bli ruskigt besviken om man inte sätter igång mig i morgon.

I natt har jag faktiskt fått sova. Helt galet! Vaknade först vid 04 och det är många timmars sömn. Fast jag önskar att jag kunde känna mig utvilad men man kan inte få allt så är det bara. Moa den lilla busfröken har kommit på en smart sak. Hon säger att hon ska gå upp och leka med lego på sitt rum men istället går hon upp och lägger sig. Igår pep hon upp efter lite utelek och när jag märkte att det var ovanligt tyst var jag tvungen att gå upp och vad ser jag....jo en tös i sängen som sover så sött så. Rackarns busfröken!

Hm, det är galet dåligt på teve fram till lunch. Om jag kanske skulle läsa en bok. Fast nu kom jag på att jag faktiskt måste jobba......TRIST. Jag måste författa ihop en komplettering till Skolverket....igen....PLÄ

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller tummarna för att det är dags imorgon! Hoppas att allt går bra och att ni slipper knäppa läkaren. Elise vill hemskt gärna träffa Moa, helst NUUUUU, som hon själv uttryckte det. Kram Frida

Anonym sa...

Jag håller tummarna för att du blir igångsatt imorgon! Lycka till!!!
*kram*