26 augusti 2007

Hipp lördag


Igår var det då dags för Karins möhippa. Dagen startade med att en motorcykelknutte hämtade upp henne för en fartfylld tripp till stadens lokala park där vi mötte upp. Där dukade vi upp en mumsig brunch med frukt, smörgåsar och rosa bubbel. Det går inte att beskriva med ord vilken tur vi hade med vädret. Hela dagen hade kunnat gå i stöpet om inte solen hade ärat oss med sin närvaro. När vi var megamätta packade vi ihop och tog Karin till ett spa. Där blev hon ompysslad med en 90 minuter lång behandling medan vi hamnade i en trädgård och lekte "snillen spekulerar", sex tjejer som försökte lösa enormt svåra ekvationer (hade Martin varit i närheten hade han slagit oss med en planka *ler*). Vi löste problemet just innan vi skulle plocka om en härligt fräsch Karin som vi sedan vallade till en pub där fler hippdeltagare mötte upp. Karin fick en snygg outfit och vallades vidare till en dansstudio.

På dansstudion skulle vi få lära oss att dansa disco och raggadans. Jag var aningens rädd att "lillebror" skulle komma ut om jag deltog så jag utnämde mig sjäv till fotograf. Alla hade i alla fall superroligt och efter en timme låg det en härlig svetthinna på allas kinder. Vi packade ihop och tog oss till en relax på ett hotell där alla blev vackra igen. Karin fick sedan lite ledtrådar som tog henne till olika pubar där en massa alkohol inmundigades. Till slut hamnade vi på en nyöppnad Italiensk restaurang som serverade helt galet god mat. Jag åt en kalvsnittsel som bara smälte i munnen....MUMS. Efter maten var jag så slut att jag fick ge upp, hade ingen ork till stuff på dansgolvet. Det finns några bilder i Moas album

Dagen gick i alla fall så himla fort och vi hade alla mycket trevligt. Nu ser jag fram emot ett mysigt och vacker bröllop om en månad där alla pinsamheter än en gång ska dryftas *ler*

Idag ska jag bara ta det lugnt.....toffla omkring och göra det som faller in. Martin och Moa gjorde en massa ärenden igår och nu har vi allt till bäbis ska ära oss med sin närvaro. De hade en trevlig dag tillsammans och jag vet att Moa verkligen behövde lite kvalitetstid med sin pappa. Hon har varit mycket pappasjuk.

Inga kommentarer: