27 augusti 2007

Left over

I morse har räven varit här och tuggat i sig en fågel, tyvärr verkade inte hela rätten vara till belåtenhet. Räven lämnade sina left overs under vårt äppelträd.....hm, få se....är jag sugen att ta reda på avfallet....NIX!

Räven är en en never ending story här i kvarteret. Vissa vill att räven ska möta döden, andra vill att räven ska få springa fritt och sen finns det de som inte riktigt bryr sig. Den trevliga stämningen hotas och vem vet det kanske är slut på hejjandet?!? Nä, så allvarligt är det inte. Vi har faktiskt fått väldigt trevliga grannar och jag är mycket nöjd över att vi flyttade till hus. För någon dag sedan knackade en av grannarna på och vi pratade en lång stund utan att det kändes krystat. Jag är bara lite ovan när det gäller sådant här.

Jag har haft en sådan där härlig natt med massa sömn och rosa moln *ironisk*. För några dagar sedan trodde jag att "lillebror" hade snurrat ned men dagen efter var den uppe igen. Just nu är jag ganska så säker att den ligger rätt då det spänner och småilar exakt hela tiden. Nu håller vi tummen att den stannar där! Nattsömnen har även påverkas av min kära dotter och man. Jag har sovit brevid ett klistermärke och lyssnat till Martins snarkningar som har kombinerats med helt obegripliga meningar.

Moa sover sällan i vår säng men igår blev det aningens tokigt. Hon var på kalas mellan 15-17.30, 17 ungar som sprang omkring. Både hon och Martin var heeeelt slut när de kom hem

- Vi ska INTE bjuda 17 ungar på kalas!!!

Var det första Martin sa när han öppnade dörren....hihi. Jag hade sovit sött framför teven. Moa pep i alla fall upp på sitt rum och helt plötsligt blev det väldigt tyst. Tösen hade krypit ned i sin säng och sov sött. Det kändes helt fel att väcka henne så hon fick faktiskt sova och vi hoppades att hon sov för natten. Hon vaknade vid 21 och snurrade med mig i vår säng innan hon somnade igen. Så det gick ganska bra i alla fall.

Nä, nu ska jag faktiskt tassa till soffan och se på något dåligt program

Inga kommentarer: