28 augusti 2007

Brrrrr

Alltså hösten kom lite fortare än vad jag hade tänkt mig. Det är snorkallt idag och regnet smattrar på fönstret.

Moa och Martin har dock tyckt det har varit kallt länge. I och med min graviditet så har jag varit så varm och därför har massor av fönster stått öppna här hemma. När Moa vaknade i morse var det första hon sa:

- Mamma jag vill ha kläder på mig

Ungen frös så hon skakade och Martin låg med täcket upp till nästippen. Hm, det kanske är dags att stänga fönstrena.....näääää

Kom just ihåg följande konversation som vi hade igår kväll:

- Mamma, när jag var liten bar du mig
- Och mamma vet du......när du var lite då bar jag dig!
- Jaha, men vem bar pappa då?
- När pappa var liten bar jag han också

Hon är så logiskt vår kära tös.

Har även kommit på (med hjälp av Martin) någont annat roligt hon säger, nämligen:

Långa makaroner och köttsås - spagetti och köttfärsås

2 kommentarer:

Anonym sa...

En sista hälsning! Lycka till nu och hoppas att det går bra imorgon vad som än sker! Vi väntar med spänning. Appropå kyla så kan du ju gissa om det är kallt här uppe i Luleå. Barnen behöver mössa och långkalsonger. Det känns som att hösten kom tidigt i år.
Sköt om er och vi skickar er bara stärkande kramar! Marlene

Anonym sa...

Ojoj, är det redan dags! Lycka till imorgon käraste Lisa och Martin!! Jag ska hålla tummarna för att det blir av och att allt går så smidigt det bara kan!
Väntar spänt på att få veta vem resultatet av ansträngninen kan visa sig vara...
Massor av lyckokramar/Annest