20 augusti 2007

Oförberedd

Ännu en sömnlös natt har passerat. Denna natt har dock inte bara jag haft snurrmaraton utan även Moa och Martin. Moa hade grymt svårt att somna igår och sen blev hon tät i näsan, svårt att slappna av utan tummen som inte går att suga på när näsan är full med snor. Martin har snurrat för att Moa har snurrat så idag är vi alla härligt "pigga".

Nåja, i natt/tidig morgon insåg jag att vi är helt oförberedd om denna unge skulle besluta sig för att komma lite tidigt. Vi har hela tiden utgått från att graviditeten kommer att gå över tiden eller att jag sätts igång den 29/8. I natt fick jag dock först väldigt ont i ryggen (vilket kan bero på snurrandet och sömnlösheten) för att sedan få mensvärk. Mensväken fick mig att hajja till och tänka efter hur sjutton det kändes förra gången. Det enda jag kunde komma ihåg var att jag fick de första känningarna efter 12 slaget på nyårsafton, jag dock för mitt liv inte komma ihåg HUR dessa förkänningar kändes. Var det mensvärk eller.....??

Mensvärken satte i alla fall igång en massa tankar; fasen vem ringer vi om det sätter igång mitt i natten, har vi småpengar till parkeringen, vad innehåller en bb-väska???? Shit vad vi är oförberedda denna gång! Martin fick i alla fall i uppdrag att logistiskt fixa barnvaktsproblemet och se till att det finns småmynt. Jag har redan satt på en tvättmaskin med sängkläder till den lille och efter Moas dagissession ska vi handla blöjor och tvättservetter (här blir det inget vatten och papper!). Sen när detta inlägg är färdigskrivet ska jag gå in och kolla vad fasen en bb-väska ska innehålla.

Så mina vänner nu kanske familjen förnekelse har insett fakta och börjar boa.

Mensvärken.....jo den sitter kvar och moler som bara den.....måste nog surfa lite ang det

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hade mensverk a la den värre sorten men det började som lite lätt påsmygande så där... NU är det nog dags snart LISA!!! ;) Håller tummar och tår och önskar lycka till... väntar mig ett sms snarast du har möjlighet när "Lillebror" valt att komma ut!!!

Massor av kramar

Anonym sa...

Hmm..är det så..att det är på gång? Bara en känsla innan jag somnar...Bra att ni äntligen boar i grevens tid!!!
Kram/Annest