27 maj 2007

Underbar helg!

Vi har verkligen haft en underbar helg och än är inte trevligheterna slut.

Efter lite stress i långa och tråkiga bilköer samt en mycket dålig vägbeskrivning chekade vi in vid kvart över sex. Detta resulterade i en snabb burgare på McDonalds innan vi kastade oss in i en taxi. Den romantiska middagen var ett minne blott men det gjorde inte så mycket. Kom 15 minuter innan föreställningen skulle börja och kunde sätta oss ned i lugn och ro. Showen var helt underbar och vi skrattade gott många gånger. Sen när vi skulle hem fick vi lära oss att man minsann var tvungen att köpa biljett till bussen i en automat. Hm, vi kände oss som värsta bönderna. Sen somnade vi sött framför teven.

Igår åt vi frukost länge innan vi återvände till sängen och sov lite till. Vid 10 tog vi tunnelbanan till city och strosade omkring. Jag blev lite besviken när man favvo butik i Gamla Stan hade lagts ned och Moa fick vara utan en fräsig tröja. Vi hittade dock kanska snart Zara och där hittade jag en massa fräcka barnkläder. Själv fick jag ingenting...eller om jag ville se ut som en gravid hora hade jag kunnat köpa en jeanskjol men jag lät bli. Jag får helt enkelt vara naken i sommar (ryser bara av tanken)

Vi plockade upp en mycket nöjd Moa vid 18. Hon hade badat två gånger, ätit fyra bananer, tryckt 13 köttbullar, lekt, vaknat vid 6.40 och spelat en massa spel. Underbara Thomas och Katarina var nog hyfsat slutkörda *ler*.

I morse blev jag väckt av en söt Moa som hade ritat en bild av mig. Martin och tösen hade varit och plockat blommor i trädgården och dukat upp en mycket mumsig frukost. Min älsklingar uppvaktade mig kungligt på Mors dag!!!

Nu håller jag på att röja lite vinterkläder men vi ska snart kasta oss ut i det otroligt vackra sommarvädret.

Inga kommentarer: