05 maj 2007

06.00

Gäsp....upp och hoppa för att städa på Köpis. Var knappt medveten om att jag steg upp och åt frukost i koma. Nu har jag bara två tillfällen kvar och det passar nog min gravida lekamen. Alla vi helgextraarbetare är pedagoger på ett eller annat sätt. Ganska galet, undra varför?

Jag har just idag gått in i V22 och tydligen är "lillebror" inget foster längre utan faktiskt ett barn. Insåg just att jag inte har tagit ETT enda magfoto.....hm...inte bra. Magen har i alla fall gjort en explosionsartad formation av sig själv och nu ser jag inte så fet ut längre utan ganska gravid. Jag har haft min första träff hos psykologen och den var faktiskt riktigt bra. Nästa gång ska Martin följa med och berätta sina upplevelser. Sen ska vi tillsammans gå igenom hur vi ska undvika att jag får "utomkroppsliga upplevelser". Jag har som fått för mig att det värsta var att jag "försvann" från min egna kropp och allt jag tänkte på var att jag ville dö. Vi ska nu få tips på hur vi håller mig vid ytan denna gång. Sen börjar jag med en regelbunden tillväxtkontroll i v32. Detta för att ha koll på hur mycket "lillebror" ökar i vikt. Summan av allt detta är att jag känner mig väldigt trygg och kan njuta av graviditeten istället för att ständigt gå och oroa mig för slutet.

Moa har tyvärr slutat kalla "lillebror" för lillebror utan nu har hon arbetsnamnet "Signe". Hon vill ha en lillebror som ska heta Signe...stackars grabb *ler*. Tösen är i alla fall otroligt kärvänlig mot min svullande buk. Hon pussar, kramar och berättar saker för han där inne. Minst en gång varje dag frågar hon om han har vuxit färdigt och ska komma ut. Hon målar otroligt många teckningar av oss i familjen och på varje teckning finns "lillebror" med. Pappa har ett stooort huvud och långa ben, jag har ett mindre huvud och mindre ben, Moa har större huvud än mig men kortare ben och "lillebror" är liten. Bilderna är såååå söta och jag sparar de flesta. Huvudfotingarna utvecklas varje dag och nu har de to.m öron, klumpfötter och händer med fem fingrar!

Idag kommer nog jag och Moa att åka på en utflykt till Gävle, jag tror faktiskt vi tar bussen. Jag ska spana efter vinterkläder då vi har bestämt oss för att skippa Gneis detta år. Kläderna hade passat Moa perfekt om hon var typ 11år och väldigt aktiv inom vintersporter. Hörde att PoP hade rea men allt är nog slut när vi kommer dit.

Nä, nu ska jag och tösen slänga oss i duschen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Moa hon har bra smak! Signe blir nog fint även om det blir en kille... Vår Signe är i alla fall världens goaste och snällaste lilla bebis, så om det beror på namnet så blir det nog bra för lillebror också! Elise pratar tokmycket om Moa så vi får se till att träffas någon gång så de får leka lite.

Kram Frida

Anonym sa...

Åh, vad söt Moa är som målar teckningar med lillebror på.

Vi gör förresten som er när det gäller Gneis. Vi skippar årets testpaket.