12 maj 2007

Lungt och skönt

Det har varit fullt ös sen tåget bromsade in på perrongen.

Torsdagen spenderades först hos svärmor där vi åt lunch och umgicks. Sedan styrde vi kosan mot min vän Anders där vi fick se bäbis Klara. Vi kom hem vid 21 och Moa hade totaldäckat i bilen.

Fredagen började med en barnvaktssession på Bergnäset och där fick Moa leka med sin kusse JolleBoy. Efter det for vi till Gneis huvudkontor här i Luleå där vi fick byta ut Moas trasiga skaljacka mot en icketrasig. Bra jobat Gneis!!! Sen tog vi med oss Morfar och fort till OBS där vi veckohandlade. Jag handlade torkat renkött....MUMS. Sen fick vi faktiskt sova lite, några minuter innan vi åkte till till Klas och Åsa där vi åt mycket god lax. Rickard, Marlen och deras två barn var också där så vi fick en trevlig kväll. Innan middagen åkte vi till Godishuset och spenderade 160 kr på godis!!! Stället har fantastiskt gott godis. Vi kom hem vid 21.30 och Moa somnade ovaggad.

Idag ska vi först till Moas kusse Freya för att sedan se Molly (den andra kussen) uppträda i Pontushallen. Sen ska middag hållas här i S-byn så jag måste ställa mig och skala potatis innan jag gör något annat.

I morgon ska vi till en by här i närheten (har nu total minnesförlust) för att hälsa på Janne, Sara och alla 200 djur. Sen ska vi sätta oss på tåget, ta det lugnt och åka hem till stillhet....*ler*

Nä gott folk, jag återkommer snart för nu väntar potatisen.

Inga kommentarer: