07 maj 2007

Skit sommar

Fy och blä vilken hemsk sommar jag att ha. Igår blev jag nästan grinfärdig när jag insåg att jag inte kommer att få vara ledig någon längre tid. Jag är van (och bortskämd) med 10 veckors ledighet på sommaren och denna sommar ska jag helt plötsligt bara få vara ledig två veckor! För att Moa ska få ett så pass lång sommarlov som möjligt kommer jag bara att få vara ledig med Martin i en vecka. Som tur var kommer min mor och hjälper till.

Så vår sommar kommer att se ut på följande sätt:
V26 den 29/6 är Moas sista dagisdag
V27 är mormor med Moa
V28 går jag på min semester
v29 går Martin på sin semester
V30 börjar jag jobba igen.....snyft
v33 börjar Martin jobba igen och Moa ska skolas in på nya dagis

Detta innebär att jag inte kommer att åka till Luleå en enda gång denna sommar. Detta för att jag vill vila under mina två veckor men även för att mina föräldrar åker till England i samma veva som jag är ledig. Jag kommer med andra ord inte åka till Luleå förrän till jul (om ens då)!!! Helt galet.

För att då byta ämne och prata om lite roligare saker så hade vi en underbar söndag i Högbo. Vi grillade goda hamburgare, lekte och såg på glasblåsning tillsammans med Frida, Daniel, Elise och Signe. Elis fällde den dagens bästa kommentar när glasblåsaren satte in metallstången i ugnen:

- Men vi har ju redan grillat!!

Hihi

Idag har jag värsta whiskeyrösten, det låter som om jag antingen har supit i tre dagar eller varit på en sabla röjfest och skrikit mig hes. Ibland försvinner rösten helt och jag blir stum...svårt att prata i telefon och just idag ska jag ha hand om bokningstelefonen....jättebra

Inga kommentarer: