01 maj 2007

Ny månad

Då var vi inne i maj och det verkar som om sommarvärmen har flytt sin kos.

Slutet av april avtackades hos Sara och Daniel som ställde till med ett trevligt valborgsfirande. Vi åt gott och hade trevligt medan barnen busade. Det blev aningens sent och vid 01.20 kröp jag ned i sängen för att kliva upp 05.32. En av städarna på Valbo hade blivit sjuk så jag fick steppa upp och svabba. Nåja, jag tjänade lite extra i alla fall. När jag kom hem hamnade jag i soffan och där låg jag och sov fram till 12 då jag väcktes av ett porlande ljud. Moa satt i köket och åt gröt då hon helt plötsligt blev suuuuperkissnödig och var tvungen att kissa. Hihi, tänkte jag och blundade igen. Tyvärr talade mitt samvete till mig och jag gick upp och hjälpte till.

Nu sitter jag här och försöker samla ork för att fixa min deklaration. Igår, efter att jag smidigt hade sms-deklarerat, fick jag då veta att min gamla galne chef inte har betalat in skatt för mig. Så det är bara att sätta sig och göra om skiten och denna gång plusa på några tusenlappar för att sedan dra av lite skatt och bifoga mina lönespecar (som jag vekligen hoppas jag har kvar). Åhhh, undra när denna Patric slutar spöka för mig.

Jag måste även hitta orken till att komponera en matsedel till denna vecka, det är ju oturligt min tur. Hm, undra om man kan äta korv och makaroner tre dagar på raken?!?

1 kommentar:

Anonym sa...

Om Albin fick välja så skulle vi äta makaroner och köttbullar varje dag. Det är hans absoluta favoritmat. Det är enda gånger som det inte knorras vid middagsbordet *suck*