21 maj 2007

Simmande gurka

Vi har just kommit hem från Moas sommarfest där vi har haft picnic på utegården. Just i denna stund svär jag över att vår bastu inte är färdigbyggd för rackarns vad kall och blöt vi är. Man kan väl lugnt säga att vädergudarna inte var med oss idag och att vi har ätit blöta mackor och simmande gurkor. Nå ja, tösen hade i alla fall skoj

I helgen har vi faktiskt varit väldigt duktig gällande vår trädgård. Vi har planterat ett körsbärsträd (Agnes) i en av våra gropar, sått gräs på de jordplättar som var leriga, skottat igen kratern och dödat ogräs på grusgången. I lördags tog jag dock i på tok för mycket och hade grymt ont i fogar, höfter, rygg, underliv och fötter. Jag glömmer hela tiden bort att jag är gravid och inte ska ta i så vansinnigt.

I lördags var jag hos Karin och firade henne. Hon hade fyllt trettio och ställde till med party. Vi åt gott och jag drack faktiskt alkoholfritt öl....carlsberg....mums. Fast jag har som för mig att en vanlig calsberg Hof hade varit mycket godare.

Idag har dagis varit stängt och jag och Moa har varit hemma med undantag för någon timme där jag klippte mig. Min plan var att försöka ha en pagefrisyr som lätt kunde gå att sätta upp under min graviditet men även under amningen. Det blev väl inte riktigt så och just nu är jag ganska så korthårig. Det ni!!!!

Inga kommentarer: