01 juni 2007

Vad skriver man här då?

Har just varit hos MVC för min obligatoriska koll:

Järnvärde = Mkt bra (trots att jag är supertrött och sliten)
Vikt = 71,8 (hm....undra vad jag vägde med Moa?)
Tryck = helt normalt (120 genom 62 kanske det var...?)
och så slutligen SOCKER = Inte bra alls (7,1 och jag hade 6,9 efter min glukosbelastning)!!!

Aj aj aj....jag fick onda blicken som följdes av orden:

- Äter du mycket sött?
- Tja......kanske lite då *skäms*

Om sanningen ska fram äter jag SJUKT mycket godis och sött. Det är det enda jag är sugen på, mat smakar inte gott. Jag har ett enormt sockerberoende och allt jag tänker på är smågodis....MUMS!!!

Till frukost äter jag mjölk, flingor och sylt vilket kanske inte är den bästa frukosten. Sen äter jag en smörgås (faktiskt osötad) vid 9.00 och dricker kaffe efter det. Till lunch äter jag gårdagens rester och den är faktiskt ganska så nyttig. Efter lunch har det en tendens att spåra ut.....någon godis här och där, en dricka, lite saft, någon kaka.....*skäms*. När det sen är middag är jag oftast så grymt hungrig men när jag sen ska äta får jag knappt ned något. Det blir fullt i magen och jag blir illamående. Sen har jag inga problem med att trycka en glass eller lite smågodis.

Note to my self......DU MÅSTE SLUTA ÄTA SÅ MYCKET SÖTT!!

Jo just, jag fick mäta magen och lyssna på lillebror....hihi....han var lite rörlig och sprattlade omkring en massa. Hjärtslagen låg på 145. Jag tyckte hon var lite snabb och jag fick tyvärr bara lyssna en kort stund.

För att då skriva om något annat....
Igår hade vi utveckingssamtal på dagis, som vanligt var det totalt intetsägande. Vi vet att Moa är en duktig tjej, pratar bra, äter på dagis, tyr sig till vuxna, ställer sig gärna utanför, kan vara med och leka. Vi pratade lite om varför vi byter dagis och där var vi ganska så ärliga när vi sa att vi tycker att Moa ofta hamnar utanför och inte har någon bästis på dagis. Fast det är inte enda anledningen men i alla fall en av de största. Jag är tudelad gällande utveckingssamtal och individuella studieplaner för så små barn. Visst är det bra och veta om det är något som inte stämmer men oftast följer de små normen för en normal uppväxt gällande trots och självständighet.

Idag lyser faktiskt solen för första gången på 4 dagar....JIPPI. Bokningstelefonen här på jobbet ringer som bara den.

Nu måste jag försöka jobba lite.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får hoppas Moaliten finner sig bättre till trivs på det nya dagiset, och hittar några riktigt bra vänner där. Och vad skönt att allt fortskrider som det ska med "lillebror"!! Men , Lisa...sluta nu att snaska!
Kan det sluta i graviditetsdiabetes???
Kanske dyra goda exotiska frukter kan hjälpa sötsuget? Sharon, cherimoya, physalis, passion, mango etc... Varför inte hederliga jordgubbar?
En sak som kan häva sug är ingefärsdricka.
Koka upp c.a halv skalad färsk ingefära i bitar, stäng av plattan och låt svalna. Sila och förvara i kylskåp.
Är det för starkt späd med ytterligare vatten innan du njuter av drycken. Massor hälsosam!
Kram/A

Anonym sa...

Jaha, glömde säga att det skulle vara lite drygt 1 liter vatten till koket!
Lycka till/A