01 juni 2007

Otrevligheter

Alltså, hur snygg är man egentligen när man är gravid?? Inte för fem öre skulle jag vilja säga! De som säger att man strålar och verkligen ser vacker ut måste ju för f*n ha skjutit heroin. En valross är inte, jag repeterar inte, vacker.

Några exempel:

Gångstilen börjar närma sig pingvinernas, en sakta lunk som svajar från höger till vänster, otroligt graciöst. Denna pingvinsvaj blir inte bättre av att arslet har fått enorma propotioner.

Hyn i ansiktet har fått en blekgrå men ändå lätt fettig ton och bakom min rygg kallas jag för Mona Krater. Vid fler än ett tillfälle har kråkan tagit fel på mitt hår och dennes bo.

Mina små underbara körsbärsbröst har förvandlats till övermogna abnorma auberginer både gällande färg och form. Penntricket (sitter pennan kvar under bröstet eller inte?)...hmpf....kom hit med en petflaska istället.

Oförmågan att böja sig fram utan att tomkräkas av sura uppstötningar eller bli blöt av svettattacker har anlänt och helt plötsligt är jag beroende av min man. Hur snyggt är det sen egentligen när en valross böjer sig fram?

Att raka underlivet är numer förenat med livsfara då magen skymmer området och proceduren får ske i blindo.

De söta små sommarsandaletterna har lagts undan då vattenansamlingen har vissa tendenser att hasa söderut. Tänk er själv en svällande bulldeg i ett decilitermått......mycket vackert.

Ja, som ni ser så är jag inte läcker på en fläck och idag hade jag lust att gå i ide när jag provade bikinis i Lindex provhytt. Jag kommer att sitta i skuggan med mina mörkblå stödstrumpor, shorts, solglasögon och solhatt (de två sista för anonymitetens skull).

Tillslut vill jag bara påminna om ett stooooort "no, no" när man är gravid för andra gången......nys INTE samtidigt som du är kissnödig!

4 kommentarer:

Marlene sa...

Hej Lisa!
Det gick bra att länka förstås. Jag har inte länkat till någon för jag har inte riktigt koll på hur man gör men det är säkert inte svårt. När du var uppe här för några veckor sedan och vi träffades så tyckte jag inte att du såg ut att ha gått upp något mer än magen! Jag tyckte du såg jättefin ut och har ju en sån där fin gravidmage som jag tror jättemånga önskade att dom hade (som jag...). Jag har en väninna i Malmö som väntar i oktober. Hon har fått grav.diabetes men för henne var det väntat då hon har det i släkten. Det kommer säkert att gå bra för dig.
Hälsa familjen!
Kram Marlene

Anonym sa...

Som vanligt skriver du så roligt så man nästan trillar av stolen av skratt.
Snälla Lisa, minska sockerintaget lite, diabetes är inte att leka med.
Mitt i roligheterna ligger allvaret. Jag hoppas verkligen att din sommar inte blir värre än så här.
Jag vet hur det är. Kim du vet.
PoK mor din

Anonym sa...

Vad rolig du e! Du ser superfräsch ut, trots att du inte tycker det själv...
Hoppas d funkar m bältet och sjöjungfrustilen! ;-)
Kramar

Anonym sa...

*S* Jamen Lisa-"Gullis" du är ju helt underbar. Hur Du ser ut nu, när Du bär fram ditt andra barn, är bara så "HELSNYGGT". Om man det ska jämföra med gängse badmode...
Att du har ont och är orörlig är ju trist och en smula "orättvist", men se...strax är "lillebror" här och då har ditt jobb fått sin lön! Du är så duktig!
Kram/ "Annest"