08 juni 2007

Hot

Sitter nu på jobbet, vi har redan 29 grader varmt här uppe. Jag sitter på övervåningen utan kylsystem och hettan är hyfsat påträngande.....pust. Är dessutom redan less på att höra allt gnäll och all negativitet. Ingen har någon som helst tilltro på framtiden men ändå sitter de kvar, jag håller sakta men säkert på att vittra sönder av denna attityd. Det är nog gnället som stör mina öron mest....datanörden är klart värst och jag är rackarns less på att höra hans utbrott och gnälliga röst. Tur han kan vara trevlig ibland

Nåja,

Jag trodde i min enfald att jag skulle vara ledig nu till helgen men igår kväll slog det mig.....det är ju Gävlebuktensdag på lördag och jag ska sälja korv och informera om skolan. Jag tror dock det kan bli många som kommer och det finns en massa att se på. Det blir skattjakt på skeppet, ansiktsmålning nedanför, fiskdam, tennkulemotor, jetski klubben, uppträdande av rockgrupper. Kul med lite liv och rörelse men rackarns vad trött jag kommer att vara efter dagen är slut.

Det är härligt att sommaren har kommit men den gör mig och Martin lite loj. Det är supersvårt att handla mat eller laga mat så nu har vi levt på nödlösningar de sista dagarna. I morse fick jag sätta lite överbliven philadelphia ost på mackan medan Martin höll sig till en nästan utgången räkost. Moa fick sista smörklicken och resterna av marmeladen. Till middag idag blir det nog.....hm, få se.....det finns nog en tomat eller två i kylen.

Igår satt vi i vår härlig trädgård och åt lite glass. Den kommer att bli fin bara gräset växer upp och barret sjunker ned i jorden. Nästa sommar är det altan som ska snickras. Appropå snickeri så kommer tydligen Martins far förbi på onsdag, man är tydligen lite orolig i rutvik över att allt går så sakta i vårt hus....var ska bäbisen bo?!? Nåja, han kommer i alla fall och han och Martin ska faktiskt göra iordning vårt sovrum och det känns mycket bra. Det ska bli skönt att slippa se en trasig nalle phu bård och fönster utan foder på morgonen. Tänk er en fungerande garderob!!! HalleLuja!! Sen kommer ev min kära moder och besöker oss. Är bara lite rädd att hon kommer att få tråkigt och bli utarbetad....hihi. Hon vill hjälpa till och det finns massor att hjälpa till med och om jag känner henne rätt kommer hon inte att kunna unna sig en ledighet.

Nä, nu måste jag göra något.....undra om det har hänt något nytt i Internetvärlden...

Inga kommentarer: