11 juni 2007

Stolt tös och flitig mamma

Just före 15.00 ringde Moas dagis kompis S mamma och frågade om Moa möjligtvis fick följa med dem hem. Javisst tyckte jag och stannade extra länge på jobbet. Sen när jag hämtade Moa vid 16.30 hos S var hon stolt men väldigt trött. Moa har länge velat göra som de stora barnen, följa hem efter dagis och äntligen fick hon följa någon hem! Hon var stolt som en tupp när hon meddelade att S minsann hade en extra stol i bilen så att hon kunde följa med.

Värmen ligger fortfarande kvar här över Gävleborg och det är tufft för treåringar. Moa har nu i nästan två veckors tid totalt däckat vid 18.30. Det tar på krafterna att vara ute i gassande solsken. Fast nog sjutton är sommaren underbar.....Moas fötter är härligt skitiga, hon luktar sand blandat med bränd hud och håret luktar sommarsvett. Jag verkligen älskar att sniffa på henne efter en heldag ute.

Idag gjorde jag dessutom ett stort ryck och fixade till kontoret. Så just nu i detta ögonblick sitter jag i ett organsierat kontor och det känns så enormt befriande. Det finns bara en liten grej som måste ordnas med det fixar sig efter en sväng på IKEA. Mitt absolut största problem har alltid varit mina böcker. Jag är en stor bokmal och jag har enorma mängder böcker som har tagit över mitt liv. Jag har inte haft hjärta att kasta några böcker utan tryckt in dem i den överfulla bokhyllan. Tyvärr har detta lett till kaos och nu när vi flyttade till hus tog jag ett beslut att böckerna skulle veck. Så just nu ligger alla mina böcker i tre flyttkartonger och bara väntar på att antingen bli sålda eller donerade till någon skola. Jag har bara sparat de absolut bästa exemplaren. Finns man nu i min närhet och är sugen på lite sommarläsning är man välkommen förbi och rota i kartonger.

Nä nu ska jag faktiskt ta min solbrända kropp och bädda ner den i sängen. Förhoppningsvis sover jag betydligt bättre än vad jag har gjort de senaste nätterna.

Inga kommentarer: