24 juni 2007

Lögn

Jag ljög igår när jag sa att jag mådde bättre.....eller jag ljög omedvetet. Idag mår jag inte bättre och nu känner jag att jag håller på att förvandlas till en kärring, en gnällig sådan.

Jag fortsätter att snyta ut klumpig marsansås
Arla morgon, runt 4, vaknar jag av att jag har ett total vacuum i de övre regionerna av kroppen
Jag hostar till jag nästan kräks eller kissar på mig
Jag har ont under ena ögat
Jag mår illa då "lillebror" är så långt ned vilket innebär att inga byxor passar för allt sitter åt
Jag är rastlös

Ja, en gnällkärring det är vad jag har blivit.

Och ja, jag tar det lungt och Martin är en ängel. Han har målat Moas naglar, bundit hennes krans, fixat mat, satt upp dörrfoder, lagt över bilder på http://knodden.mine.nu, handlat snytpapper (hm, undra hur många träd som har gått åt till min marsansås??) och juice.
Och ja, (jag har nu tagit förgivet att man kan börja en mening med och), jag blundar åt smulorna på golvet, smutskläderna, gästrummet, det tomma kylskåpet, ogräset i jordgubbslandet, det oklippta gräset osv osv.
Och ja, jag har ringt sjukvårdsupplysningen och blivit upplyst om att jag ska avvakta

Fast ni ska veta vad jag njuter så fort jag går in i vårt nyrenoverade sovrum....myyyyyyyys. Hm, jag ska nog gå upp och lägga mig en stund...hihi

2 kommentarer:

Anonym sa...

Fy , vad äckligt det låter när du liknar det som kommer ut ur näsan med..nä, jag kan inte skriva det!!
Huvva...kan nog aldrig mer äta detta!!!*s*
Tråkigt att du fortfarande är skruttig, men jag vet att en rejäl förkylning med bihåleinflammation tar ett tag att bekämpa.
När ska man annars gnälla om man inte får göra det när man är halvdöd i infektion??? Gnäll och vila på vetja! Martin är ju en fena på det mesta som det låter. Vad kul med nya bilder, Moa slår nog rekord i söthet!
Krya på! /Annest

Marlene sa...

Hej Lisa!
Usch, vad jag lider med dig! Hoppas verkligen att du blir bättre snart för det är ju nog jobbigt att vara gravid och då ha en sån där förkylning ovanpå det är ju grymt! Jag vet inte om jag borde svara på din kommentar i min blogg eller såhär i din men för att vara säker på att du läser den så skriver jag här. Vi tackar jättegärna ja till inbjudan och kommer förbi er i Sandviken när vi åker neråt. VI har ännu inte bestämt datum men någon gång här i början av juli tänkte vi åka. Orkar du med besök av en galen tvåbarnsfamilj då? Du vet ju att vi inte har några som helst krav och vi hjälper gärna till med nått om det behövs. Krya på dig!