04 juni 2007

aj.....aj

Solens strålar har verkligen slickat våra kroppar i helgen. Jag, Moa och Martin har röda partier på våra kroppar som igår och idag var och är fortfarande väldigt ömma. Min rygg och mina axlar är såååå ömma och det är verkligen inte trevligt att sitta med kläder på. Martin ska vara och handla lite krämer efter han har hämtat Moa från dagis.

Att lämna Moa på dagis idag gick inge vidare, allt blev fel och hon var dessutom rysligt trött. Vi sov längre än vad vi skulle och kom i sista minuten till frukost. Det var fil och inte gröt som serverades och allt var bara för mycket. Det slutade med att jag fick lämna en gråtandes tös....hujja mammas hjärta går sönder.

Vi hade dock en mycket trevlig eftermiddag och kväll igår. Frida, Daniel, Elise och Signe poppade förbi just efter tre och strax vid 17 kom Mats, Thomas och Kicki. Alla vi skulle få njuta av Kronfågels nya uppfinning "Direkt på grillen" som Buzzador så vänligt hade skickat mig för provsmakning. Efter mycket meck och tjorv kunde vi runt 19 sätta oss och äta. Ganska trist smak och aningens kryddlöst men annars helt ok.

Moa och Elise lekte exakt hela tiden och jag tror att båda två somnade hyfsat ovaggade så fort huvudet landade på kudden. Det blev en rolig men sen kväll för tösen och det är därför hon är så trött. Det tar på krafterna att vara ute två hela dagar i gassande solsken.

Jag jobbade även igår på Köpis och nu måste jag säga nej nästa gång någon ringer för fy satan vad ont jag har i min stackars gravida kropp. Jag har tom tagit bilen idag så jag ska kunna hela mig. Efter jobbet for jag till min underbara vän som gav mig en massa råd och ett grav.bälte. Det är ju så trevligt att Sara inte bara är härlig utan dessutom sjukgymnast! Så nu har jag fått rådet att tänka Sjöjungfru i allt jag gör. Gå, stå, sitta och ligga som en sådan. Jag försöker verkligen tänka på hur jag gör men rackarns vad svårt det är att följa dessa råd. Grav.bältet är dock underbart skönt för hela kroppen. Inte nog med att jag är mindre läcker jag rasar dessutom ihop...höhö

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för en jättetrevlig eftermiddag och kväll! Elise var helt slutkörd när hon kom hem. Hon upprepade "jag ville inte åka hem" halvgråtandes tills hon somnade. Med andra ord hade hon haft superkul tillsammans med Moa.

Kram Frida