21 juni 2007

Snyt och snörvel

Sitter just nu i soffan med pappas nya bärbara dator.....det enda som piggar upp just för tillfället....vill också ha en ny fungerande bärbar dator!!!

Min sinuit är inte bättre och jag har dessutom utvecklat ett halsont och mer snor. Kåvepenin my as!!! Nåja, jag ska inte göra mycket idag utan bara ligga ned. Jag har inte direkt tagit det lungt nu när jag har varit krasslig. Det har varit renovering, shopping och barnlek samt en tripp till jobbet igår.

Jag hade absolut inte tänkt gå till jobbet igår men min kära kollega ringde och sa att nu är det kris. Så jag fick åka dit och domdera. Är ganska så j*vla less på att domdera. Förra veckan innan jag blev sjuk hade jag två mycket bra samtal med platschefen och ordförande ang. skolans framtid. Jag var supertydlig och meddelade att om ingen förändring skulle ske så skulle jag trava därifrån med skolan i min väska. Jag var så ruggigt less på att bli utnyttjad som gratis arbetskraft och sa:

- Jag har gett er min dröm och passar det inte kommer jag att ta min dröm till någon annan.
- Jag är medvetet arbetslös så jag kan göra det jag vill och inte bli utnyttjad av er.
- Jag tvekar inte att tacka ja till den tjänst jag blev erbjuden av kommunen.
- Jag är ingen mamma som ska se till att er bokningsansvarige sköter sig.

Nåja, allt var frid och fröjd till igår. Min kära kollega är så otroligt fantastiskt irriterande ibland. Hon kan verkligen inte stå för det hon säger. Under alla dagar jag har varit hemma och varit sjuk har hon hjälpt till med bokningen utan att någon har bett henne. Sen har hon mage att säga att hon blir utnyttjad!! Jösses. Så det var bara att ta på sig kläderna och åka in. Mitt i en het diskussion med platschefen började jag att flina. Jag insåg att jag är grymt lik min käre far då jag pekar med hela handen och säger saker som:

- Är det så att ni har problem får ni för sjutton komma till mig så ordnar vi till det.

Efter en het lyckad session packade jag ihop och åkte hem till sängen igen. Den enda fördelen med kåvepenin är att jag knappast smittar någon.

Så nu sitter jag alltså här och väntar på att alvedonet ska kicka in. Fasen, jag skulle gör allt för en treo eller ipren!

Renoveringen har verkligen gått framåt och nu är det bara små saker kvar....lite fönsterfoder, gardiner (fasen det är svårt att ta av sig kläderna i ett akvarium utan att synas), överkast, martins kläder, linneskåp. Förhoppningsvis är det klart efter helgen. Mina föräldrar har lämnat oss idag men återkommer om en vecka då de ska passa Moa.

Jag har mitt i sommaren även beställt vinterkläder till Moa. Hon fick overall, lurvjacka, underställ och termobyxor från Gneis. 1800 kr för allt är hyfsat ok prris, speciellt när jag vet att grejerna fungerar.

Nä nu ska jag lägga ned huvudet och försöka sova till kanal 5:s dåliga utbud

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kan du läsa din bros-mail nu? Har ingen annan adress...

Vi åker norrut efter nästa helg och funderar på att titta förbi och överlämna en kasse mammakläder samt visa upp lilltjejen.

Anonym sa...

Hoppas att du kryar på dig, inget skoj att vara sjuk.

Jag tycker att du är helt otroligt stark, som efter allt tjafs, sluskiga städnissar och strulig personal, orkar stanna kvar på din arbetsplats. Jag beundrar dig för din tålmodighet och förmågan att tro på din dröm, det är inte många som gör det. Jag hoppas att alla problem löser sig och att du får se din dröm gå i uppfyllelse nästa höst.

Så Moa får också en ny Gneis-stass? Vilken storlek och färg valde du?

Trevlig midsommar!