15 juni 2007

Oröra i rörigheten

Snaaaart har jag ett fungerande sovrum, eller det är ganska mycket kvar men varje minut händer det grejer. Kläkammaren har fått tak och gipsskivor, vi har dessutom ändrat ingången på den. Nu måste man ut ur sovrummet för att få tillgång till kammaren. Just för tillfället håller spacklet på att torka och i morgon ska det tapeseras och målas. Denna tapet blir på en vägg och på den motsatta väggen blir det en röd medan de två restrerande blir vita.

Martin, jag och Moa sover i vardagsrummet och det var aningens tungt när jag var hyfsat dålig. Jag mår mycket bättre nu men jag har en grym produktion av snor. Röran är total i hela huset och jag får verkligen blunda när jag går in i vissa rum. Fotsulorna har en lätt grå ton då gipsskivorna har en tendens att damma. Martin och svärfar jobbar till 23 på kvällarna och Martin går och grymtar om att detta rum minsann kommer att vara det dyraste rummet i huset....hihi.

Min mor och jag städade köket igår och nu har jag total ordning bakom luckorna.....ahhhh...en sten har fallit från mitt hjärta. Snart ska vi ned i källaren för att råda bot på några av katastrofområdena. Tror dock att jag väntar till måndag då sovrummet förhoppningsvis är klart.

Igår efter vi hämtade Moa på dagis gick vi till ett fik och fikade gofika medan herrarna slavade. Efter fiket travade vi in på Lindex och jag hittade en jacka till Moa. Hon provade den under protest och när hon sedan tittade i spegeln sa hon:

- Den är inte bra
- Men Moa, vad är det som inte är bra?
- Hela jackan är ful

Det sista sägs med hela kroppen och jag håller på att kissa på mig av skratt. Hon är så galet medveten om vad hon tycker om och inte.

Idag har dessutom tösen verkligen förvånat mig. Hon gick in i arbetsrummet och skrev sitt namn på ett papper. Visserligen var A:et upp och ned men annars måste jag säga att jag är grymt stolt. Martin nickade på huvudet och sträckte på ryggen.....Min dotter!!! Hennes äldsta kusin har även hon anlag till smarthet då hon spikade de tre nationella proven som man har i år 5....de ni, inte illa!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men vad i jösse namn!!!
Jag tror inte Du behöver skryta med kusiner...
LillMoa är sig sjäjv nog, och Du med!!
Ni är en sådan fin familj, och "vad häftigt rev-kul" med Moas skrivförsök...!!!
Kram/Annest

Anonym sa...

Wow, jag är grymt imponerad av Moa och hennes skrivkunskaper. Sååå duktigt gjort av henne!

*kram*