27 april 2007

Tack mamma!?!

Idag blev jag bjuden på kaffe i ett hus på vår gata. Jag kanske inte har så värst mycket gemensamt med detta hus men Moa brukar hänga där så jag tackade ja. Det vore fel att säga att samtalet flöt på och att vi verkligen hade roligt i varandras sällskap men..... Familjens yngsta flicka som är lika gammal som Moa har spädbarnskrupp och astma sedan födseln och samtalet gled in på det området. Det visade sig att mamman som är rökare hade blivt storrökare under graviditeten och att hennes bolmade var orsaken till dotterns problem. Hennes försvar var att den största tjejen minsann inte hade fått några men av rökningen!!! Hm, undra hur inteligent denna mamma egentligen är?

Efter kaffepausen gick vi hem för att laga middag och Moa skulle bara gunga en sista gång. Denna sista gång resulterade i två djupa bitmärken i tungan och en massa blod. Det måste ha gjort satans ont. Efter lite tröstande och blodtvättande sa Moa något väldigt roligt när hon försökte ta av sig sockorna. Det gick lite segt och just när hon slant sa hon:

-Shit!

Jösses, jag höll på att kissa på mig av allt skrattande. Det var så naturligt och äkta men ändå harmlöst. Lillgumman har börjat svära!

1 kommentar:

Anonym sa...

*Haha* Även här har svärorden börjat komma... "fasen vad ont det gjorde" sa maja häromdagen... ;-)