17 april 2007

Händer

Mina händer är det mest okvinnliga på hela min kropp. Det är som om händerna inte tillhör kroppen utan att de är transplanterade från en grovjobbande man.

Nagelbanden är ständigt spruckna, sidan av pekfingrarna har ett sprucket skinnmönster, skinnet mellan fingrarna ser ut som om det fjällar och naglarna har alltid skitig rand. Det spelar ingen roll vad jag gör med mina stackars händer, de ser alltid ut som skit. Om jag mot förmodan skulle sätta på mig nagellack ser det bara galet ut och när jag ska på fest vill jag bara gömma händerna hela tiden.

Fast det är väl det här priset man får betala om man vill leva livet. Vad vore livet utan däckbyte, keramik, städning, trädgårdspåtande, småbarn, disk och matlagning *ler*

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du säker på att det inte är mina händer du beskriver? De ser nämligen exakt likadana ut som dina...