19 april 2007

Lyx på morgonkvisten

Brum, brum idag har jag kört bil till jobbet! Det var ingen idé att köpa ett nytt busskort igår då Martin åker till USA på lördag och är borta en hel vecka. Nästa vecka måste jag med andra ord ha bilen hela tiden för att hinna lämna och hämta på dagis. Det var ganska bra att jag kunde ta bilen för mina knän är just nu inte bra. Jag har så bövelens ont och då speciellt när jag sitter eller ligger.

Så idag var jag på jobbet kl 07.15! Det går undan på vägen när jag kör och jag avskyr bilar som är i vägen för min rallyrunda. Idag fick jag sakta ned till 80 km/h på en 110 väg!! Galet värre.

Just nu sitter jag vid min arbetsplats och väntar till skurnisse ska lämna mig. Skurnisse är en av dessa specialfall som jobbar på mitt jobb. En äldre herre som aldrig har kunnat få ett jobb. Hos oss städar han, eller det var fel, han jämnar ut skiten. Just för tillfället skurar han golvet med en väldigt dassig mopp som han doppar i en hink med svart, oljigt och orent vatten. Det är så fräscht när han har varit framme! När jag måste gå på toa (just nu är det ganska ofta) tvättar jag av ringen innan jag ens drar av mig byxorna. Jag vill inte ens tänka på hur han städar toaletten!

Graviditetsuppdatering
Just nu är jag i v19, snart halvvägs! Jag kissar 20 gånger per dag och dricker jag en mun vatten vet jag att jag måste springa på toa om fem minuter. Det känns som om kissblåsan verkligen ska spricka och att jag knappt inte kommer att hinna fram. När jag väl har städat ringen, fått av mig byxorna och satt mig ned droppar tre droppar kiss ned som ett hån. Jag tror även att "lillebror" övar steppdans på mina nedre delar, mycket obehagligt.

Mina knän håller på att ta knäcken på mig och vissa dagar är mina händer otroligt stela och ömma. Jag är fet som en gris och har fått tillbaka allt det jag verkligen har kämpat att bli av med. Mina veck på ryggen är nu otroligt djupa, kärlekshantagen är greppvänliga och överarmarna liknar två stockar. Det är såååå härligt att vara gravid *ler*

Arbetsnamnet på maginnehållet är lillebror. Detta för att Moa har bestämt att det är en lillebror som ligger där. Eller jag tror inte riktigt hon kan skillnaden på könen för när man frågar om hon tror att det är en tjej eller kille säger hon:

- Tjej!

Men när man frågar om vad den ska heta, svarar hon:

- Lillebror!

Hm, förvirrande för en stackars treåring. Vi har i alla fall bestämt att om det blir en kille kommer andranamnet att vara Lillebror. Blir det en tjej känns det lite elakt att göra detsamma *ler*

3 kommentarer:

Busmamman sa...

Wow vad fort det går!!
Skurnisse låter som om han skulle behöva gå en städkurs ;)

Anonym sa...

Jisses, redan v.19. Din graviditet går ju tokfort!

Skurnisse behöver kanske en städutbildning eller en ren mopp?

Vilken märklig samling människor du har på ditt jobb, Lisa. Jag läser och förundras över hur denna brokiga skara människor kan ha samlats på en och samma arbetsplats. Jag hoppas att du orkar kämpa vidare för det du vill. Du och din arbetskamrat gör ett otroligt bra jobb!

Anonym sa...

Oj vad jag känner igen mig i känslorna av att vara fet o inte så nice så där i mitten av graviditeten. Ingen annan tycker att du ser sån ut - alla ser bara en vacker gravid Lisa!!!

Hjälp vad äckligt det låter med skurnissen... Kan ju berätta att på mitt jobb så var det nån som upptäckte att städerskan städade toalettringen med toalettborsten... *yack* hur ofräscht som helst!!!!

kram på dig