21 april 2007

Ganska trist inlägg

I morse (natt) kl 04.10 ringde väckarklockan och Martin hasade sig upp. Jag somnade om ganska snart men vaknade runt 4.40 då jag fick en puss. Sen fick jag gå på toa och läsa lite innan jag kunde somna om igen. Moa väckte mig vid 8 så lite sovmorgon fick jag allt.

Både jag och Moa var rätt spak efter frukost så vi la oss framför teven och låg där till 11. Sen var det dags att göra sig iordning för ett fika besök hos Johanna och Atle. Vi fikade gott och hade gott sällskap. Det blir långt mellan gångerna.

Jag har totalledsnat på att ta på Moa skorna efter varje hoppsession på studsmattan så ett av dagens missons var att hitta skor som hon kunde sätta på sig själv. Vi hamnade på skohuset på väg hem från Gävle och där hittade Moa ett par rosa kavatskor med Lilleskutt på. Jag kan tala om att det var helt omöjligt att få henne att tänka om. Som tur var kostade inte skorna så väldigt mycket och hon kunde ta på dem själv. Sen gjorde jag ett kap på gummistövlar. Jag hittade ett par knallgula Tretorn för 99 kr! Moa var grymt stolt över att hon kunde ta av och på sina skor och nu kunde hon obegränsat hoppa på sin studsmatta.

Det hade slutat blåsa isande vindar när vi kom hem vid 16 så jag satte mig vid mitt lilla land och fortsatte rensa bort en massa knas. Jag försökte undvika att titta på den stora krater som pryder vår gård men den är som ett mörkt hål. Jag hoppas verkligen inte det börjar regna för då har vi lervällning överallt. Det lite tråkiga var att det fanns några blommor runt stubben som jag nog hade velat spara för att se vad det blev av dem. Tyvärr existerar dessa blommor inte längre....*ler*

Imorgon är det söndag.....en vanlig söndag

Inga kommentarer: