18 april 2007

92 år

Idag är det en stor dag, idag är det pappa Kjells och Martins födelsedag! Kjellen fyller 60, ja och då kan ni kanske räkna ut vad Martin fyller.

Jag och Moa har varit på födelsekortsjakt och hon har valt helt själv. Morfar fick ett stort A4 kort där hon har ritat en bild på familjen och en stor tiger. Detta satte vi i brevlådan igår så det borde komma fram till idag. Martin fick ett mindre kort där hon skrev: "Grattis pappa, Moa älskar pappa" på sitt eget språk. Sen ritade hon pappa på framsidan av kuvertet.

I morse vid 6.00 ringde Moa morfar och bad honom önska en låt:

- moffa, vad önskar du får låt?
- Ja må han leva, säger moffa
- Nääää, den har pappa redan önskat
- Du kan få höra happi biithdaj
- happi biithdaj to u, happi biithdaj to u, happi biithdaj to u deee moffa, happi biithdaj to u!

Jag då, vad har jag gett mina kära. Tja min far har inte fått något utan det skulle kära mamma fixa. Min älskade man har fått biljett till Elvis och en natt i Stockholm. Så den 25/5 sätter vi oss i bilen för några barnfria timmar. Underbara Thomas och Katarina ställer upp som barnvakt.

5 kommentarer:

Lisa sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

Grattis till Martin och pappa Kjell!

Anonym sa...

Grattis Pappa Martin o Morfar! :-)
Ha d gott!
Kram

Anonym sa...

Det var Sara som skrev senaste kommentaren...

Anonym sa...

Men visst är det härligt med små sånger?
Ce sjunger med hög röst manimanimani låssa lavva mani shahaaa wish wish wiscchchch
(elin Lantos Money)

ht