24 april 2007

Pömsig

Igår var både jag och Moa så himla trött. Medan jag lagade mat var Moa ute och lekte med granntjejerna för att hålla sig vaken. Sen efter middagen tog vi en glass på trappen där solen sken och efter det såg vi bompa.

Moa somnade i min famn under "så funkar det" med Eva Funcke. Jag vet inte riktigt vad jag tycker om det programmet, är det pedagogiskt eller inte? Alla hennes expriment visar tydligt vad som kommer att hända men jag gillar inte när hon pratar. Hon lyckas nästan alltid förvirra mig och hur förvirrad är då inte Moa? Nåja, jag bar upp den sovande Moa, pussade henne på näsan och viskade godnatt.

Jag var faktiskt ganska flitig efter det att Moa hade somnat. Mina kläder är intryckta i två smala garderober i väntan på att vårt rum och vår stooooora walk in closet. Tyvärr går det inte så snabbt som jag önskade och igår när jag skulle klä på mig brast det. Nu har jag i alla fall packat undan allt som jag inte kommer att kunna bära på ett bra tag (dvs. hela garderoben).

Martin skrev just ett sms att han har köpt två par skor till Moa. Ingen fara för som tjej kan man ALDRIG ha för många och Moa har verkligen börjat visa tendenser på att hon är en mycket medveten ung dam. Idag skulle hon ha kjol och t-shirten på utsidan så den skulle synas, hon ska alltid ha läppstift och gele i håret. I sin lilla väska har hon sitt eget läppstift och några plastfigurer. Hon är vår egen lilla bimbo *ler*

Inga kommentarer: