20 april 2007

En helt vanlig fredagskväll

Ring.....ring.....ring

- Tjena det är J, jag tänkt kolla om det är ok att jag kollar hydrauliken på min traktor hos er ikväll?

Så kl 20.58 brummar en traktor in på vår tomt med syfte att testa hydrauliken. Som chaufför sitter Martins kollega J och hydrauliken ska tydligen testas på vår granstubbe!

Så just nu i detta skrivandes ögonblick är det en traktor på vår tomt och försöker få upp en 30 år gammal stubbe ur jorden. Om det går bra? Hm, få se......nä. Stubben är kvar och istället har jag fått ett stoooort hål mitt på gräsmattan. Bredvid det stoooora hålet har jag en stoooor hög med sten (inga småstenar utan 100 kilos block), jord och rötter.

Då kommer vi till 10 000 kr frågan......Vem kommer att få ta reda på det här och vem kommer att åka till USA? Eller jag kanske ska lämna allt till sitt öde och hoppas att någon ringer nästa fredag och fråga om de möjligtvis kunde få testa sin nya spades glidförmåga.

Vad säger grannarna? Tja tänker er själv in i situationen att ni i lung och ro slumrar framför teven en fredagskväll och helt plötsligt blir störd av en traktor som testar hydrauliken.

Vad hydraulik betyder.....hm, något med massförstörelse måste det ha att göra med

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej
räcker det att ajg tar bort inläggen med hela ditt namn eller vill du att _alla_ dina inlägg ska väck?

Jag började med dem där hela namnet stod så du får säga till annnars.
J

Anonym sa...

Kan inte traktorn testa sin återställningsförmåga på er tomt nästa fredag? Det tycker jag låter som en toppenidé.

Ha en bra dag!