20 december 2007

Samtal om döden

- Mamma?
- Mmmm
- Har din mormor och morfar dött?
- Ja
- Då är de i himlen och är änglar
- Ja, kanske
- Då får du låna min morfar och mormor
- Vad du är snäll Moa!
- Varför dödde din morfar och mormor?
- Ja du, de blev gamla och sen sjuk
- Är min mormor gammal?
- Jo, men inte så gammal
- Jaha, bara liiiiiite gammal
- Mamma, om jag dödde då gråter du och sen kan jag sitta där uppe (Moa pekar på ett moln) och vinka till dig.
- Jag skulle bli så jätteledsen om du dog
- Fast då kan jag prata med dig
- Fast om du dog Moa skulle du inte finnas mer och då kan man inte prata
- Jo, för vet du......simbas pappa han doggde och han kan prata!
- Jaha (dessa disney filmer....tacka vet jag astrid lindgren)
- Mamma, om jag sprang ut där (Moa pekar mot bilvägen) då dödde jag
- Ja usch vad hemskt det får du inte
- Mamma, när ja kommer hem vill jag ha kall Oboy!

Inga kommentarer: