04 december 2007

God Jul era skitskallar

Idag fick vi vår elräkning.......8500 kr! Helt j*vla otroligt.....god jul och gott nytt år! Hur sjutton ska man kunna planera om räkningen varierar mellan 3000 och 9000? Undra om vi har något mer på vinden som kan säljas på blocket? Hujja vad arg jag är just nu. Min nya snygga och dyra frisyr känns helt bortkastad, bara slöseri med pengar.

Milla levde loppan hos frissan. Hon pratade, sprattlade, skrek, åt, kräkdes och sket blöjan full under tiden jag satt i stolen. Milla ville verkligen inte alls sova eller sitta i babyskyddet....nä då. Sen när vi kom hem från dagis var jag tungen att gå på toa och lämnade Milla på vår säng. Helt plötsligt hör jag ett avgrunds vrål och jag springer till rummet. Jag hittar en superskrikande bäbis och en mkt ledsen Moa. Det visade sig att Moa hade hoppat i sängen och hoppat på Milla!!!! Jag försökte få henne och berätta var på Milla hon hade hoppat och hon snyftade fram att det var hennes mage. Mitt hjärta slog i tusenåttio tills Milla hade lugnat ned sig.

Tung dag!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman!
Vilken otursdag!!!!! Hoppas Milla mår bra och Moa för den delen. Hon måste ha blivit mycket olycklig.
I morgon måste du gå och köpa en Trisslott. Efter detta måste det bara vända.
Njut för guds skull av din snygga frisyr. Du vet att efter regn kommer sol.
Många Kramar från
Mor din

Anonym sa...

Stackars Milla, och Moa också. Hoppas att båda töserna mår bra idag.

En gigantiskt stor elräkning är ju inte direkt vad man önskar sig innan jul... Har inte ert elbolag direktavläsning så att man betalar för det man gör av med? Vi får en räkning varje månad och betalar endast för den el vi gjort av med.

Nästa vecka har jag semester (enda till den 2:a januari), vi kanske ska försöka oss på att ses någon dag?

*kram*

Anonym sa...

Men vilken dålig dag! Stackars tjejerna. Elise brukar bli minst lika ledsen som Signe när Signe slår sig. Även om hon inte ens är inblandad...

Idag blir nog en kanondag för dig!

Kram Frida

Anonym sa...

Hej på er, o stackars Er! Allihopa verkar haft en superkass dag... Inget vidare med en sån saftig elräkning - NU! Innan jul...
Att göra illa sin lillasyster/bror är ingen hit... Hoppas bägge tjejerna repat sig!!!

Blev du nåt snygg i håret då? Det måste ju visas upp, för att uppväga alla dåligheter...! Sen tror jag att du from nu kommer att få en massa tur, man kan inte ha mer otur flera dagar i följd!!!

Ses på fredag!
Kramar Sara