09 december 2007

Hyss

Moa har börjat med en hel del hyss. Hon gömmer saker villket inte är något problem om hon skulle komma ihåg VART hon har gömmt prylarna. Just nu saknas Moas filt och min vigselring (den kan dock ligga i elementet.....mera hyss). Moa har även inspireras av Alfons Åberg och hans knyteri, vårt hus ser just ut som Alfons lägenhet då han hade lärt sig att knyta. Det är snören och knutar överallt och man får vara väldigt uppmärksam så man inte fastnar i en av Moas många "fällor"

Igår när jag sent omsider slet mig från datorn och kravlade mig i säng hittade jag en Moa i vår säng. Då jag inte orkade bära över henne puttade jag lite på henne och kröp under täcket. Jag studsade väldigt snabbt upp igen och tände lampan. Hela min sida av sängen var täckt av sågspån......jätteroligt! Det vara bara att gå ned och hämta damsugaren.

3 kommentarer:

Anonym sa...

HAha,Hihi
Heja Moa, en högst inteligent tjej vill jag lova. Så tidig med practikal jokes. Vi höll på att skratta på oss pappa och jag. Hoppas att hon inte gör det i min säng men man vet ju aldrig. Det där med att knyta var du inte så dum på själv. Det gick mycket garn.
Mor din

Anonym sa...

Haha, vilken påhittig tös!

Marlene sa...

Oj, vad påhittig Moa är!! Kul. Ska ni fira jul i S-viken eller kommer ni upp hit till Luleå? Det vore ju roligt att få träffa Milla.