02 december 2007

Familjeråd

Precis just nyss hade jag en mysig stund med min man. En pratstund över en tekopp, samtal om livet, barnen, huset och rädslor. Pratstunden mynnade ut i vissa nya riktlinjer och strategier, riktlinjer och strategier som vi tillsammans har skapat och som vi står enade inför. I morgon ska vi ha en mysig stund med Moa där vi ska berätta vad som ska gälla vid läggdags och toalettbesök.

Jag har mången gång ställt mig frågan om vi fattade rätt beslut när vi bestämde oss för att köpa huset. Det blev inte som jag trodde och jag har hamnat i en roll som jag inte gillar, nämligen hemmafrun. All Martins vakna tid (som inte spenderas på jobbet) går åt till renovering och all min vakna tid går åt att sköta markservicen. Jag har aldrig möjlighet att renovera vilket känns oerhört trist. Fast efter kvällens mysiga stund finns en strategi och en plan som gör att det känns lite bättre.

Mysiga stunder över en tekopp skapar ofta lite rosa skimmer över den ganska grå vardagen

1 kommentar:

Anonym sa...

Klart att ni gjorde rätt när ni köpte huset! Det kommer snart att lugna ner sig. När ni har fått klart badrummet så är ju det värsta över. Här är det förresten ombytta roller nuförtiden. Jag renoverar och Daniel sköter matlagningen! Utmärkt! Kram Frida