18 december 2007

Förkylningen från h*vetet

Stackars lilla Milla, hon har inte fått vara frisk många dagar i sitt liv, typ en sådär 10-15. För någon dag sedan tog jag ned förhöjningen på hennes säng (det är lättare att sova om huvudet är högt vid förkylning) för att sätta upp den i söndags. Hon har fått en superslemmig hosta och det rinner ur näsa, ögon och mun. Jag har gett henne en sup i två kvällar nu bara så att hon inte ska ha så ont i kroppen. Hon till och med ser risig ut. Stackars lilla docka.

I söndags var vi på en julmarknad här i närheten och jösses vilken mysig sådan. Inte en enda ballong-, krydd- eller sockknalle utan bara hemmagjorda saker. Trist nog tog vi inte med oss tillräckligt med kontanter. Det fanns dock en kvinna som sålde supersmaskiga hemmagjorda bakverk och jag frågade henne om hon mot förmodan tog kort. Så klart gjorde hon inte det men hon tyckte att vi kunde handla nu och betala någon annan gång?!? Jag såg nog helt nollad ut av förvåning och stammade fram att vi nog ville göra rätt för oss. Då sa hon att vi kunde ta hennes kontonummer och föra in pengar när vi kom hem. Det lät som en bättre plan och vi tog för oss av läckerbitarna. På vägen hem insåg jag att hon inte hade tagit några uppgifter av oss som garanti. Vi hade kunnat blåsa henne rejält men som de goda medmänniskor vi är så betalade vi självklart.

Jag har hamnat lite av i ett vaccum och känner mig ganska tom. Det är mycket som händer runt omkring mig och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera vissa saker. Det löser sig nog ska ni se.
Nu ska jag sätta mig och sticka färdigt en av julklapparna.

Inga kommentarer: