06 december 2007

"Så bedårande...."

Vår yngsta dotter är så bedårande och propotionerlig, de ni!

Milla och jag var på BVC idag för att ta hennes första vaccinationsspruta (eller då två varav den ena vi själva får stå för, en annan historia som är irriterande och osvensk). Två sköterskor tog varsinn spruta och räknade till tre....Milla spände hela kroppen som en okokt makaron, drog in luft i lungorna, krökte tårna, öppnade munnen och släppte ut ett illskrik. Hela ungen förvandlades till en mycket röd och mogen tomat. Jag var tungen att lämna rummet och kasta fram bröstet. Milla skrek, frustade, sög, kräktes, skrek lite till och fräste samtidigt som en bunt sköterskor stod vid sidan om med huvudena på sned och sa:

- Åååååå, så bedårande!

Hm, jag tycket inte hon var så söt men smaken är ju som baken. Hon är i alla fall lite ovanlig (enligt tanterna på BVC) då hon ligger exakt på medelvärde på alla tre kurvor (längd, vikt och huvud) vilket (enligt tanterna) gör henne så docksöt och propotionerlig. Fast jag måste ju bara hålla med....*ler*

Moa är inne i en stor fantasiperiod just nu. Hon berättar sagor, leker rollspel och försvinner i det blå. Nedan ska jag försöka återge en av hennes sagor

- Mamma, vill du att jag ska berätta en saga?
- Ja vad roligt!
- Det var en gång en PINSESSA och en VARG!
- Eller mamma ska jag ta en kort saga i stället?
- Okej
- Det var en gång tre bockar som skulle gå över en bro och under bron satt ett TROLL, fast det var ett liiiiiitet troll, så här litet (Moa visar med fingrarna), inte elak!
- Mmmmmm
- Och DÅ gådde bockarna...gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå gå (samtidigt som detta mantra sägs fingergår hon på bordet)
- Men Moa, vad hände sen?
- Och DÅ kom trollet och bockarna blev uppnätna
- Snipp Slut

1 kommentar:

Anonym sa...

åh, så sööööööööötttttt!!! Dina flickor är nog goast i världen!!! ;) Gofisar!!!!

Inget beslut från Skolverket än???? *väntar och väntar*

Många kramar

JohannaW