24 december 2007

Permis

Denna jul blev väl kanske inte vad vi hade tänkt, men iblad blir det bara så.

Just nu är jag och Milla hemma på permis. Milla är egentligen inskriven på barnkliniken men idag på julafton får vi komma hem en stund. I fredagskväll tyckte både jag och Martin att Milla inte var som vanligt så efter lite velande (vill inte bara bli hemskickad med stämpel överbeskyddande föräldrer) åkte jag och Milla in till familjeläkarjouren. Där blev vi genast skickad till barnkliniken i den större staden. När vi kom dit blev vi inlagd i en isoleringssal. Man trodde Milla hade fått RS-virus. Hennes syresättning var dålig och hon blev kopplad till syrgas samtidigt som man ventilerade henne med adrenalin (hm, det hette något som jag nu inte kommer ihåg). Den natten var jag väldigt glad över att vi hade åkt in för Milla var absolut supersjuk. Hon andades tungt, ytligt och väldigt ansträngt. Jag tackade min lyckliga stjärna att vi var övervakade hela tiden.

I lördags (den dagen vi egentligen skulle ha åkt till Luleå) tog man ett RS-virus test som visade negativt. Bra för det betyder att hon kommer att bli friskare snabbt. Vi är fortfarande isolerade så vi inte ska smitta. Milla blev av med syrgasen i morse och man har glest hennes ventileringar till var tredje timme.

Nu ska jag ut och gå lite (är rätt jobbigt att vara instängd i ett litet rum) och sen äta god oxfilé med min familj. Den riktiga julmaten tar vi när vi blir frisk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars lilla Milla, vilken otur hon har den lilla tösen! Krya på er!

Anonym sa...

Stackars lilla Milla och stackars resten av familjen också för den delen! Vilken jul...

Men vad var det för sjuka? Förkylning, influensa?

Hoppas att Milla återhämtar sig snabbt!

Kramar från Frida o co