09 juli 2007

Semester

Aaaaaaaa...måndagmorgon och jag behöver inte gå till jobbet. Fy fasen vad härligt. Både Moa och jag sitter i pyjamas och vill inte riktigt ta tag i dagen, vi bara myser. Ute regnar det och termometern visar på ynka 14 grader men det gör inget för jag har semester. Martin har dessutom sått gräsfrö och blåkornat var gräsmatta så det är bara bra att det regnar.

I morse ringde jag diabetesmottagningen och fick recept på stickor. Jag ska tydligen testa fram till lillebror är ute, mina stackars fingertoppar kommer att få stickvalkar. Nåja, jag är inte speciellt orolig över att jag skulle lida av graviditetsdiabetes då de fem testerna (jag fick inte tio utan fem stickor!!!) jag har gjort över helgen har visat lysande siffror. Sen fick jag veta att mitt fem veckorstest var mkt bra, 4,5. Jag tror bara det här handlade om att jag har varit sjuk och inte ätit annat än yoghurt och saft över tre veckor.

Idag ska Moa och jag åka till Sara och hennes två underverk. Det blir roligt att få skvallra lite medan barnen leker. Lite synd att det regnar då Maja har en rolig lekstuga att leka i. Fast tösarna är expert på att dra fram leksaker så något hittar de alltid på.

I helgen har vi inte gjort speciellt mycket. Vi har snickrat på vår sänggavel design alá Lisa och idag är det dags för grundmålning. Den kommer att bli grymt snygg...hm, kanske skulle bli designer istället....höhöhöhö. Det har i alla fall varit skönt att ha en helg tillsammans då vi inte har gjort någonting förutom att göra saker man vill göra.

I morgon eftermiddag/kväll kommer lillebror Kim och hans familj. Moa har bestämt att Joel ska sova i hennes rum och att de ska studsa studsmatta hela dagen.

Nä nu kanske jag skulle ta och pallra mig ned i källaren för en snabb tvagning.....

Inga kommentarer: