07 juli 2007

Massor med strunt

Först vill jag bara påpeka att jag har semester!!! JAG HAR SEMESTER. Fy sjutton vad gött. Jag kommer inte ens att gnälla om att solen inte skiner för jag behöver inte gå till jobbet på två veckor.

Igår var jag i alla fall på diabetesmottagningen och fick mig en blodsockerapparat, diettips och framtidsråd. Det var meningen att jag skulle testa mig två gånger vid varje måltid samt en gång innan läggdags fre-sön. Tyvärr fick jag bara tio stickor så jag kan inte testa mig som de vill. Klantarslen! Jag ska ringa på måndag och höra om jag ska göra om testet. Nå, jag ska nu börja leva enligt GI-metoden och äta långsamma kolhydrater. Detta innebär att min älskade frukost som jag har ätit nu i många år inte duger längre. Jag har ingen aning om vad sjutton jag ska äta till frukost. Idag försökte jag äta två stekta ägg på en smörgås men det var ju bara för äckligt. Alla mjölkprodukter är förbjudna (enligt mig består hela begreppet frukost bara av mjölk) och vad sjutton ska jag då äta. Tja jag får väl surfa omkring lite.

I morse kl 07 pep mina underbara föräldra hem. De har nu varit här i en vecka och tagit hand om Moatösen. Det kommer att bli tomt utan dem. När de skulle åka var Moa så grymt trött (hon har börjat lägga sig 21.30 och sover till efter 8) och hon valde att ligga kvar i sängen. Hon viskade:

- Mamma, nu vinkar jag hej då till mormor och farfar

Hihi.....
Hon höjer mångas ögon när hon offentligt kallar dem för mormor och farfar. Det är många som undrar hur sjutton var familjesituation ser ut.

Idag är det stora röjdagen. Det ska röjas här hemma både ute och inne. Det ser ut som f*n och det måste se lite bättre ut eftersom vi snart får besök igen. Min bror Kim och hans familj dyker upp någon gång denna vecka. På fredag följer jag och Moa med dem till Stockholm för besök på Junibacken och Gröna Lund.

Nä nu måste jag röja!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kul med ytterligare besök! Hoppas att vi hinner träffas o leka lite innan dess. Kanske bada om vädret tillåter det?!?
Ring när du har tid o möjlighet så får vi prata om ditten o datten... ;-)
Kram kram