15 juli 2007

Gäsp

Hujja vad tidigt vi fick stiga upp idag...ja eller Martin har väl inte ens legat i sängen. Han spenderade sin natt i soffan som brukligt, fattar inte hur han kan tycka det är skönt. Jag och Moa steg i alla fall upp vid 7 för att vinka av broder m. familj. De fick ett bra resväder med regnmoln och 16 grader....brrr...mindre bra för oss.

Igår hann vi i alla fall vara lite på stranden och jag hann bränna mig....hihi...min uttänjda mage har nu blivit grisrosa istället för ljusblå. Vattnet var inte så kallt och vi badade två gånger. Moa var aningens skeptisk första gången men sen blev hon som fisken.

Nu har vi haft väldigt trevligt besök i många veckor men det ska också bli skönt att få vara själv. Vi behöver tid som en familj och jag har bara en vecka kvar av min semester. Jag har fått panik! Det är så mycket som ska göras och så lite tid. Jag ska försöka släppa alla måsten och bara vara med min lilla familj.

Igår höll jag på att gå i taket på den ena granntjejen. Den där skitungen bara utnyttjar Moa och jag har stora problem med att inte visa min avsky. Varje gång Moa har besök eller då det händer något här kommer hon tassande men annars visar hon inget intresse. Igår hörde jag hur Håkan (vår närmsta granne och Moas bästa vän *ler*) frågade om inte Moa var hemma och hur tjejen fräste fram att hon inte ville leka med Moa. Sen insåg hon att något hände här och tassade över. Moa och Joel satt framför teven och åt sitt lördagsgodis när tjejen kom in och frågade om hon fick leka med Moa. När hon sedan hade ätit upp Moas godis gick hon hem.....Jävla skitunge! Jag måste få Moa att bli mer kavat och säga nej. Men hur gör man det när Moas personlighet är lite mer tillbakadragen och tyst?!? Min älskade lilla tös

Inga kommentarer: