26 juli 2007

Lisa Tjocksmock

Både jag och Martin är aningens paff efter dagens tillväxtkontroll. Vi har båda insett att vi har tidsbrist och en hel del att göra. Det är nämligen bara fem veckor kvar till "lillebror" gör sin stora entré här i världen.

Redan innan jag blev undersökt tyckte läkaren att jag skulle sättas igång i V38 då förra graviditeten spårade ut i slutskedet. Jag går in i v33 på lördag så vi har inte lång tid kvar. Den 29/8 ska jag tillbaka för en mognadskontroll och sen kör man igång. Hej hopp, här går det undan!

Lillebror väger just nu 2,6 kilo och är redo för avfärd (ligger nedåt). Jag har två centimeter kvar av livmodertappen som dessutom är mjuk och mogen. Vi ville ta reda på om det verkligen var en "lillebror" men bäbben låg i fosterställning och skuggade sina könsorgan. Så bäbben är fortfarande könslös.

Jag måste verkligen sätta igång med boandet, pronto! Det är massor att göra; vagnen, sängen, bilbarnstol, skötväska, kläder, skötbord...ja, jösses.

Fast nu ska jag nog läsa lite bok och bara ta det lugnt.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, snabba puckar! Spårade din förra grav ur i slutet? Har för mig att du var pigg o alert, trots din "övertid" - har jag fel?!?
Men, nu vet jag ju hur less du är denna gången så det är väl himmelens skönt att de sätter igång dig två veckor innan beräknat! Eller hur känns det?
kram på dig och hör av dig om du vill ha nån hjälp m nåt inför bebbens ankomst! *kramar* Sara

Anonym sa...

Jösses, vad tiden går fort då bara 5 veckor kvar!!! Ska bli så SPÄNNANDE att se "vad" lillebror "är" för något! Ledsen att vi snodde namnet Agnes.. visste inte! Men det kanske är en Lillebror helt enkelt ;) Många kramar

Anonym sa...

Oj 5 veckor kvar till lilltjejen kommer ut ;-) Ta det lugnt nu, det går att göra saker när bebisen har kommit ut också. Då är ni ju dessutom hemma båda i ett par veckor. Kram Frida

Anonym sa...

Oj, vad snabbt det har gått! Hör av dig om du vill låna något, vi har kartongvis med pojkkläder och andra babysaker.