24 juli 2007

Kort och inte kött

Jag hörde ju fel igår när jag trodde Moa sa att de hade köpt kött till mig. Det var ju ett kort! Så när jag kom hem fick jag underbara blommor av Martin tillsammans med ett gulligt kort. Jag fick även veta att vi minsann skulle ut och äta, middag på Helt Enkelt. Vi i vår lilla familj fick en trevlig årsdag.

Moa har en tung tid just nu. Jag tror det är rutinerna som spökar. Hon somnar sent och sover länge, äter lite till frukost och lunch, får sen middag och har sedan blivit bortskämd med teve till hon somnar. Det är ju trots allt sommarlov men jag har en känsla av att tösen gillar sina rutiner. Hon blir spattig, trotsig och jobbig av rutinavbrottet. Måste nog fixa till lite av detta även fast det är skönt att själv få sovmorgon.

Idag var jag på diabetsmottagningen och även denna gång visade mitt fem veckorstest att jag låg bra till. Ingen fara på taket, jag mår finfint! Jag fick även väga mig och jag har ökat ett kilo på två veckor, min vikt är just nu 72 kilo. Vi får hoppas jag slipper allt vatten denna gång och att vikten fortsätter att sakta masa sig upp.

Vi har superdåligt väder här i Gävleborg, det regnar och är 14 grader varmt. Brrrrrr

1 kommentar:

Anonym sa...

Usel sommar här oxå!
Vad skönt att det där med "sockret" rättat till sig!
Och såklart ökar du normalt i vikt!
Det verkar flyta på enligt naturens alla regler.
Moaliten är ju liten...och vill växa..."besvärlig" blir man då emellanåt.
Lycka till/Annest