03 april 2009

Vår

Solen lyser ute och vädret är riktigt härligt. Jag är nyklippt och ser inte längre ut som en boll i huvudet. Skönt

Och nej, det är inte bra. Det är värre än sämst just nu men jag orkar verkligen inte gå in på allt som händer och sker. Allt jag kan säga är att livet inte är speciellt ljust nu. Under de senaste två veckorna har så mkt hänt som jag inte har kontroll över. Enormt mycket har kommit upp till ytan och måste processas. Jag har hatat, älskat, sörjt, grinat och skrikit utan verkan och mål. Tydligt är i alla fall att jag under en lång tid inte mått bra, jag är inne i en otroligt negativ spiral med perfektion som syfte. Nåväl, mycket har hänt och inget är utrett. Tyvärr ligger inte allt i mina händer. Har jag fått hjälp? Ja, hjälp är på väg i och med ett enormt tungt telefonsamtal.

Idag är det dock fredag och i natt åker vi till Luleå. Jag, vi, ska få lite semester. En semester som förhoppningsvis innehåller lite ro och svar på frågor som ställs om och om igen.

Jag vet att ni finns där ute och jag känner mig så hemsk när jag inte hör av mig men det är så svårt att förklara, att berätta är som att bekräfta.

2 kommentarer:

Marlene sa...

Jag skickar dig mina varmaste och starkaste kramar! Jag vet hur det är att inte orka höra av sig. Kram, kram, kram till Dig Lisa!!

Martina sa...

Jag vet inte vad som hänt men hoppas innerligt att allt ordnar sig. Kram